روش‌های شست‌و شوی مغزی جوانان توسط داعش

پس از انتشار پدیده «جهاد نكاح» در میان گروه تروریستی تكفیری «داعش» هم اكنون مصرف «قرص‌های روان‌گردان» و انواع مواد مخدر به پدیده‌ای فراگیر برای بیشتر بیدار نگه‌داشتن جنگجویان در میدان‌های نبرد در این گروه تكفیری تبدیل شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، به جرأت می‌توان گفت، هم اکنون «انحراف و فساد اخلاقی» در کنار «مصرف مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان» دو اصل اساسی و مهم حاکم بر گروه تروریستی تکفیری «داعش» به شمار می‌آید.

گزارش‌هایی که جمعیت‌ها و سازمان‌های ذیربط انجام داده و مشاهدات خبرنگاران و اطلاعات ارائه شده از سوی منابع محلی و منابع نزدیک به داعش بر این امر تاکید می‌کند که این گروه تروریستی تکفیری در جذب عناصر خود بر فتواهایی تکیه می‌کند که از سوی مفتی‌های وهابی در خصوص باز بودن روابط جنسی در پوشش و توجیه «جهاد نکاح» صادر شده است و اگرچه در این بین پس از آشکار شدن بازتاب‌های فجیع و مخرب این نوع از جهاد همین مفتی‌ها فتوای خود را نقض کردند، اما این پدیده همچنان به عنوان پدیده‌ای رایج و غیر قابل کنترل در میان عناصر داعش بچشم می‌خورد.

اگرچه داعش به خوبی می‌داند که بدون چنین فتواهایی امکان جذب جوانان ساده لوح ممکن نیست و به این طریق این گروه تروریستی تکفیری تلاش می‌کند، با برآوردن نیازهای جنسی و تامین احتیاجات مالی، در لفافه دین و مذهب آنها را جذب خود کند.

روش‌های شست‌و شوی مغزی جوانان ساده لوح در داعش
«واگذاری ۶۰ حوری بهشتی به مجاهدی که در راه خدا جهاد کند و به شهادت برسد ... اعطای جوایز و پاداش‌های جنسی (زنان) در قبال پیروزی‌ها و موفقیت‌هایی که در میدان نبرد بدست می‌آورند ... ساخته شدن قصری در بهشت برای مجاهدان داعشی ... ثواب بی‌شمار جهاد نکاح برای زنان و راهیابی آنها به بهشت ...» نمونه‌ای کوچک از راه‌های شستشوی مغزی جوانان ساده لوح کشورهای دیگر توسط داعش برای ترغیب و تشویق آنها جهت پیوستن به این گروه است.

اما تازگی پدیده خطرناک دیگری در این گروه رایج شده و اشاعه پیدا کرده که در مصرف «مواد مخدر» و «قرص‌های روان‌گردان» به ویژه قرص «کپتاگون» نمود پیدا می‌کند، به گونه‌ای که تاکنون میلیون‌ها عدد از این قرص‌ها طی تلاش برای قاچاق و رساندن آنها بدست گروه‌های وابسته به داعش کشف و ضبط شده است.

گزارش‌های ارائه شده تاکید می‌کنند که لبنان در راس کشورهایی است که در مرزهای آن و گذرگاه‌های غیر قانونی این کشور به سوریه، روزانه تعداد زیادی از این نوع قرص‌ها قاچاق و به اراضی سوریه وارد می‌شود.

این درحالی است که گزارش‌های دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی لبنان نیز تاکید می‌کنند، طی سال ۲۰۱۳ میلادی نیروهای امنیتی این کشور یک آزمایشگاه تولید این نوع از قرص‌ها را کشف کرده‌اند که مسئول آن اعتراف کرده است، قرص‌های تولید شده به سوریه صادر می‌شود. دیگر گزارش‌های دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی لبنان نیز از کشف و ضبط صدها نوع از این قرص‌ها در فرودگاه بین المللی بیروت خبر می‌دهد.

اما این تنها گزارش‌های لبنانی نیست که از قاچاق و مصرف قرص‌های روان گردان در میان عناصر داعش خبر می‌دهند، بلکه ارتش و نیروهای مسلح عراق و همچنین سوریه نیز بارها در بازرسی از مواضع و مقرهای این گروه تروریستی تکفیری در مناطق آزاد شده به چنین قرص‌هایی دست یافته‌اند که بیانگر گسترش و اشاعه مصرف این نوع از قرص‌ها در میان عناصر تروریستی داعش است.

در این میان دو کشور اردن و ترکیه نیز با بیان مشاهده قاچاق اینگونه قرص‌ها اعلام کرده‌اند که نظارت‌های خود بر مرزها جهت مقابله با قاچاق مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان به داخل سوریه را افزایش می‌دهند.

قرص کپتاگون حاوی ماده مخدری به نام « فن اتیلین» است که گفته شده، مصرف آن در میان عناصر تکفیری داعش به اپیدمی تبدیل شده است و مصرف آنها توسط فرد برای ساعت‌ها باعث بی‌خوابی و افزایش هوشیاری و انرژی و کاهش رخوت و بی‌حالی می‌شود.

۱۳۹۳/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط