درددل پرسپولیسیهای قدیم با یادگار امام (ره)

عکس خبري -درددل پرسپوليسيهاي قديم با يادگار امام (ره)

پیشكسوتان پرسپولیس در دیداری كه با سیدحسن خمینی در جماران داشتند با یادگار امام (ره) در خصوص واگذاری باشگاه پرسپولیس درد دل كردند.

به گزارش نما به نقل از سایت جماران، شامگاه چهارشنبه مصادف با آغاز امامت حضرت صاحب الزمان (عج) در دیدار صمیمانه حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با جمعی از پیشکسوتان تیم فوتبال پرسپولیس، امیر عابدینی، علی پروین، همایون بهزادی و ضیاء عربشاهی به نمایندگی از جمع حاضر دغدغه‌ها و درددل‌های‌شان نسبت به موضوع خصوصی‌سازی باشگاه پرسپولیس را مطرح کردند.


در ابتدای جلسه همایون بهزادی به عنوان یکی از گلزنان تاریخ‌ساز و قدیمی باشگاه در صحبت‌های کوتاهی به بیان خاطراتی از دوران حضورش در تیم فوتبال پرسپولیس و مشقت‌هایی که در کنار هم‌تیمی‌هایش برای موفقیت پرسپولیس کشیده‌اند، پرداخت. او در ادامه صحبت‌های کوتاه خود خواستار روشن شدن هرچه زودتر وضعیت واگذاری باشگاه به پیشکسوتان پرسپولیس و مردم شد.


سپس امیر عابدینی، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس که به نمایندگی از جمع سازمان‌یافته پیشکسوتان این باشگاه درخواست دیدار فوق را مطرح کرده بود، در سخنان کامل‌تری درخواست جمع حاضر را بیان کرد و گفت: این جمع تقریباً از سال 1346 تاکنون به اشکال مختلف در پرسپولیس حضور داشته‌اند. آنها به عشق پرسپولیس سختی‌های زیادی کشیده و به راهی که می‌پیمودند، اعتقاد داشته‌اند.


وی با اشاره به پیشکسوتانی که نزد سیدحسن خمینی حضور داشتند، ادامه داد: پرسپولیس را اینها ساخته‌اند و اکنون در موضوع واگذاری باشگاه به مردم، پیشقدم شده‌اند. می‌خواهند پرسپولیس را از طریق مزایده و باز کردن پاکت‌های پیشنهادی، واگذار کنند اما پاکتِ این جمع باز است. اینها هم صلاحیت و اهلیت لازم را دارند و هم توانایی پرداخت پول خرید باشگاه را. همه ما امتحان پس داده هستیم و باز هم حاضریم امتحان پس بدهیم.


عابدینی: چرا می‌خواهند پرسپولیس را به آنهایی که هویت ندارند، بفروشند
مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: اگر این باور وجود دارد که تاریخ فوتبال پرسپولیس با نام این افراد گره خورده، از علی پروین، همایون بهزادی، ناصر محمدخانی و… گرفته تا حسین عبدی، کریم باقری و علی کریمی (ضمن عذرخواهی از کسانی که نام‌شان از قلم افتاد)، بدانند که ما بضاعت کافی از نظر مدیریتی و فنی را دارا هستیم و می‌توانیم از نظر مادی هم بودجه لازم برای اداره باشگاه را تأمین کنیم. ما به دولت و سیستم بانکی کشور بدهکار نیستیم. چرا می‌خواهند این باشگاه را به کسانی بفروشند که هویتی در پرسپولیس نداشته و با پول می‌خواهند این باشگاه را بخرند حال آنکه هویت این جمع با سال‌های حضور در پرسپولیس گره خورده است؟ چرا باید باشگاه به افرادی فروخته شود که هویت ما را ندارند؟


عابدینی در ادامه بیان دغدغه‌های پیشکسوتان پرسپولیس، اظهار داشت: همه ما گل‌های پروین، بهزادی و درخشش امثال بیوک وطنخواه، فریدون معینی و… را فراموش نکرده‌ایم. واقعاً مثل اینها در فوتبال‌مان نداریم و از زمان حضور علی دایی تاکنون دیگر شاهد مهاجم تمام عیاری چون او، در این تیم نبوده‌ایم. اینها کسانی هستند که در زمین خاکی تمرین می‌کردند و بعضاً رختکن‌شان صندوق عقب ماشین‌شان بود. همه ما زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده‌ایم و دغدغه داریم. ما عاشق شما هستیم و به اینجا آمده‌ایم تا عشق‌مان را ملاقات کنیم.


پروین: اگر می‌خواهند پرسپولیس را بفروشند، کی بهتر از ما؟!
در ادامه این دیدار علی پروین هم در بیان درددل‌ها و نگرانی‌های پیشکسوتان پرسپولیس، گفت: حدود دو هفته پیش محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد که 30 درصد باشگاه را به پیشکسوتان پرسپولیس واگذار می‌کنند. ما همه چیز داریم. 10 تا کاپیتان، 10 تا مدیر، ما پول هم داریم. اینها می‌خواهند 30 درصد سهام را مجانی به ما بدهند و ما حاضریم الباقی را هم بخریم. باید به این پیشکسوتان احترام بگذارند. مرا چون می‌شناسند به جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی راه می‌دهند اما خیلی‌ها را که بعضاً 50 بازی ملی دارند، نمی‌شناسند و راه‌شان نمی‌دهند! خلاصه می‌گوییم اگر می‌خواهند پرسپولیس را بفروشند، کی بهتر از ما؟!


عابدینی: باشگاه پرسپولیس را 5 سال به ما اجاره بدهند
در ادامه امیر عابدینی باز هم صحبت‌های مشابهی را در تأیید صلاحیت پیشکسوتان پرسپولیس عنوان کرد و با ارائه پیشنهادی گفت: ما می‌گوییم حداقل موضوع خصوصی‌سازی باشگاه فعلاً از دستور کار دولت خارج و پنج سال باشگاه را به ما اجاره بدهند تا ببینند چه می‌کنیم. آن موقع با ارزیابی بهتری باشگاه را واگذار کنند. قیمت مادی باشگاه را 150 میلیارد تومان عنوان کرده‌اند که ما حاضریم این پول را پنج ساله به دولت بدهیم.


عربشاهی: بهتر است پرسپولیس را به اهل پرسپولیس بدهند
همچنین در انتهای این دیدار ضیاء عربشاهی یکی دیگر از چهره‌های پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه اجاره دادن باشگاه پرسپولیس توسط دولت را درست نمی‌داند، گفت: اکثر ما قهرمان‌های این مملکت بوده‌ایم. پیشنهادهای مالی خوبی داشتیم اما به خاطر پیراهن پرسپولیس، این تیم را ترک نکرده‌ایم. به خاطر امثال ما 100 هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آمدند. بهتر است پرسپولیس را به اهل پرسپولیس بدهند. ما آدم‌های بزرگ داریم که می‌توانند اعتبار این نام را حفظ کنند. پس اجاره دادن باشگاه درست نیست و دولت بهتر است جدا از 30 درصد، مابقی را هم به مزایده نگذاشته و طبق ارقام اعلام شده، به صاحبان اصلی پرسپولیس واگذار کند.


در این دیدار که حدود 50 نفر از پیشکسوتان پرسپولیس حضور داشتند، جدا از افرادی که صحبت کردند، چهره‌های دیگری چون ناصر محمدخانی، محمد پنجعلی، مرتضی فنونی‌زاده، فریدون معینی، محمود خوردبین، رضا نعیم‌آبادی، رضا شاهرودی، ادموند بزیک، علیرضا امامی‌فر، بهزاد داداش‌زاده، وحید قلیچ، کورش برمک و … هم بودند که در پایان با حجت الاسلام سیدحسن خمینی عکس یادگاری گرفتند.


همچنین در حاشیه انتهایی برنامه، محمد پنجعلی پس از تماسی با علی دایی، از یادگار امام خواست تا گفت‌وگو و احوالپرسی با دایی داشته باشد که این اقدام انجام شد.

۱۳۹۳/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط