جهادگران بسیجی برای كمك آماده‌اند

10 هزار نفر از جهادگران بسیجی خوزستان بیانیه‌ای در خصوص پدیده ریزگرد‌ها صادر كردند و در این بیانیه برای كمك اعلام آمادگی كردند و از دولت نیز خواستند به تكلیف خود عمل كند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ 10 هزار نفر از جهادگران بسیجی خوزستان بیانیه‌ای در خصوص پدیده ریزگرد‌ها صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به محضر بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت "امام خمینی (ره)" و شهدای جان برکف راه حسین (ع) که به حق با دو بال علم وجهاد مراتب عالم هستی را طی نموده و در پرتو مصباح هدایت به سرمنزل مقصود رسیدند یادشان گرامی و راه‌شان پر رهرو باد.

متنی را که در ذیل مطالعه می‌فرمایید قبل از اینکه نشان از بیانیه را تجلی نماید، درد دل خالصانه بیش از ۱۰ هزار نفر از جهادگران بسیجی استان "خوزستان" خطاب به ملت شریف ایران اسلامی و دولت خدمتگزار تدبیر و امید است. دانشجویانی که خطِشان، خطِ امام (ره) بوده و در هر لحظه و هر مکان ندای "این عمار" رهبر و مقتدایشان "حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)" را لبیک می‌گویند و در حفظ، پاسداشت و عمق‌بخشی آرمان‌های انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

مردم شریف و آزادهٔ ایران

اگر کسی با چشم دل و گوش جان به خوزستان سفر کند، قطعاً در سراسر این دشت هنوز صدای پای بزرگ مردانی که کوه‌ها در مقابل ارادهٔ پولادینشان سر تعظیم فرود می‌آوردند را خواهد شنید، هنوز صدای لبیک یا حسین کسانی که عالمی را دگرگون ساختند، صدای صفیر گلوله‌ها، صدای زمین خوردن مردان بزرگ در پرتو ادراک ذات خدا به گوش می‌رسد و هنوز صدای خرد شدن استخوان‌های کودکان و زنان مظلوم در زیر آوار‌ها می‌آید.

اگر با گوش جان، دل به نوای این سرزمین بسپارید بدون شک صدای شیون مادری که جسم بی‌جان کودک ۶ ماهه‌اش را در آغوش گرفته و در زیر باران گلوله‌ها بی‌امان و گریان به این سو و آن سو می‌دود را خواهید شنید...

آری اینجا "خوزستان" کربلای ایران است. کربلایی از ایستادگی و صبر، از مقاومت و غیرت، از ولایت‌مداری و شجاعت... و کربلایی از محرومیت و مظلومیت.

از خوزستان که گذر می‌کنید صداهای دلنوازی نیز به گوش می‌رسد صداهایی که ندای امید و آبادانی و پیشرفت را به کالبد کشور می‌نوازد و به پیکر آنجانی تازه می‌دهد؛ هر چند که ممکن است سهم خویش از آن بسیار و بسیار ناچیز باشد.

در اینجا به راحتی می‌توان صدای شریان آب بر زمین‌های حاصلخیز و صدای رویش جوانه‌ها را شنید صدای چرخش توربین‌های آبی و بادی و گازی به راحتی به گوش می‌رسد. صدای کشتی‌های بزرگ تجاری در بندرگاه‌ها، صدای چکا چاک کلنگ‌هایی که به دل کوه‌ها و معادن این استان می‌خورد و بالاخره صدای بالا و پایین آمدن تلمبه‌های مخازن نفتی به راحتی قابل شنیدن است. انگار خداوند از هرنعمت و رحمتی که در سراسر زمین گسترانده مقداری از آن را برای مجد و سربلندی ملت عزیزایران به خوزستان عنایت فرموده است.

دولتمردان محترم تدبیر و امید...

در ابتدا، سخن حضرت امام خمینی (ره) را یاد آور می‌گردیم که فرمودند: «مردم، دِین خودشان را به جمهوری اسلامی تاکنون ادا کردند و به تکلیف خودشان عمل کردند. مردم به آقای رئیس جمهور به آن شورا رأی دادند، حالا نوبت آقایان بوده که در مقابل این همه زحمتی که آن‏‌ها کشیدند و محبتی که آن‏‌ها داشتند و فداکاری‏‌ها که آن‏‌ها کردند، حالا نوبت آقایان است... نوبت شماست که باید این دِین را به این مردمی که شما را نشاندند به این مسند، دِین خودتان را عمل بکنید، ادا کنید به مردم»

مطمئنا وقتی سخن از تدبیر و امید به میان می‌آید انتظار مردم مسلمان و متعهد کشور نسبت به موضوع خدمت رسانی رنگ و بوی دیگری می‌گیرد آن هم مردم خوزستان که امتحان خود را بار‌ها و بار‌ها درعرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دفاعی این کشور بخوبی پس داده‌اند و می‌توان نمونهٔ اخیر آن را حضور پرشکوه و میلیونی این عزیزان در یوم الله ۲۲ بهمن ماه و تحت شرایط بسیار بد جوی و تنفسی ناشی از گرد وغبار شدید، ذکرکرد. اما در مورد مسئله مهم و حیاتی ریزگردهای خوزستان؛ قطعاً طبق اخبار و اطلاعاتی که به شما رسیده و می‌دانید مدتی است دراثرعوامل طبیعی و قابل کنترلِ داخلی و بعضاً خارجی، هوای استان دستخوش تغییرات ناخوشایندی گردیده به گونه‌ای که زندگی و آسایش را از یک گستره وسیع جغرافیایی و جمعیتی سلب نموده و از طرفی این مشکل جدی با برگزاری جلسات کلاسیک، اداری، ویژه، فوری و... و یا به خودی خود حل نمی‌شود و بدون شک برای مبارزه با این بلای طبیعی نیاز به یک حرکت جهادی و همگانی از طرف مسئولینِ مربوطهٔ استانی و کشوری است.

در این راستا جهادگر بسیجی عضو گروههای جهادی این استان بعنوان بخش کوچکی از حرکت عظیم جهادگران کشور با توجه به منویات و دستور صریح مقام معظم رهبری (مدظله) جهت رسیدگیِ فوری به مسئله ریز گرد‌ها و از طرفی مشکلات بسیار عدیده جسمی، مالی وروانی که این پدیده برای مردم خوزستان به ارمغان آورده را به صراحت خواستار پیگیری مجدانه مسئولین تا رفع کامل این مشکل هستند و همچنین آمادگی کامل خود را جهت مساعدت و کمک به دستگاههای مربوطه در خصوص اجرایی نمودن تصمیمات اخذ شده اعلام می‌دارند.

همچنین از دولت خدمتگزار خواهان است تا در صورت اعلام نیازِ سازمان‌ها، هر چه سریع‌تر امکان حضور جهادگران در عرصه مبارزه با این بلای طبیعی را فراهم کنند.

"جهادگران بسیجی استان خوزستان"

۱۳۹۳/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط