پیگیری تجاوز به دو نوجوان ایرانی در عربستان

رئیس مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینكه تجاور به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان در حال پیگیری است گفت: مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر در این رابطه ورود نیافته است.

به گزارش نما، علی مرعشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در رابطه با تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان اظهار کرد: ستاد حج و زیارت شکایتی را در این رابطه مطرح کرده ولی ما به این مسئله ورود نیافته‌ایم.

وی افزود: این دو نوجوان هر دو پسر بوده و به همراه خانواده سفر کرده بودند ولی جزئیات این حادثه را از سازمان حج و زیارت سوال کنید چرا که بنده در جریان جزئیات بیشتر این موضوع نیستم.

خبرهای رسیده به فرارو حاکی است که این دو نوجوان که برای حج عمره به عربستان رفته بودند، روز هشتم فروردین امسال هنگام خروج در فرودگاه جده، از سوی دو مامور سعودی به اتاق بازرسی هدایت شدند و مورد آزار قرار گرفتند.

والدین این دو قربانی، بلافاصله مراتب را با مسوولان فرودگاه جده در میان گذارده اند که موجب بازداشت دو مامور امنیتی جنایت کار شده است. گفته می شود کنسولگری ایران در جده سرگرم پیگیری ماجراست.

وضع روانی این دو نوجوان، وخیم گزارش شده است.

یادآور می شود که وهابی ها که مرکزشان عربستان است، شیعه را مسلمان نمی دانند و معتقدند جان و مال و ناموس شیعه ارزشی ندارد.

آن ها همچنین عقیده دارند که کشتن یک شیعه، موجب بهشتی شدن قاتل خواهد بود!

۱۳۹۴/۱/۱۷

اخبار مرتبط