تقویت بینایی با سبزیجات و مركبات

ویتامین A و امگا 3 از مكمل‌های مهمی هستند كه در پیشگیری از اختلالات بینایی به ویژه‌ در كاهش علائم خشكی چشم نقش تعیین كننده‌ای دارند. ویتامین‌های B و E در پیشگیری از بیماری‌های شبكیه‌ای نظیر دژنراسیون ماكولا نقش عمده‌ای را ایفا می‌كنند .

به گزارش نما، عموم ویتامین‌ها در عناصر لازم برای تقویت بینایی چشم در سبزیجات و مرکبات به وفور یافت می‌شوند.

دکتر کی پور متخصص اپتومتریست بیان کرد: اصولا اصلاح سبک زندگی بهینه سازی رژیم غذایی و تصحیح عادات بینایی از ارکان تقویت بینایی به شمار می آیند.

کی‌پور در ادامه عنوان کرد: در زمینه‌ رژیم غذایی باید ملاحظات ویژه‌ای در نظر گرفته شود، به طوری که آنتی اکسیدان‌ها و مجموعه‌ی جامعی از ویتامین‌ها در آن گنجانده شود.

شایان ذکر است که آنتی اکسیدان‌ها ریسک ابتلا به آب مروارید و ناهنجاری های شبکیه‌ای را کاهش می دهد. همچنین ویتامین‌های A و C از ابتلا به آب مروارید و آب سیاه جلوگیری می کنند.

وی اذعان کرد: ویتامین A و امگا 3 از مکمل‌های مهمی هستند که در پیشگیری از اختلالات بینایی به ویژه‌ در کاهش علائم خشکی چشم نقش تعیین کننده‌ای دارند. ویتامین‌های B و E در پیشگیری از بیماری‌های شبکیه‌ای نظیر دژنراسیون ماکولا نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند .

وی افزود: عموم ویتامین‌ها و عناصر نام‌برده در سبزیجات و مرکبات و غذاهای دریایی به وفور یافت می‌شوند.

کی‌‌پور در پایان خاطر نشان کرد: آنتی اکسیدان‌ها اثر مخرب رادیکال های آزاد در پروتئین‌های عدسی چشم را خنثی کرده و از آب مروارید پیشگیری می‌کنند، همچنین برای مراقبت از بینایی باید در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش از عینک‌های آفتابی استاندارد استفاده شود.

بیماران مبتلا به فشار خون بالا،‌دیابت باید از مراقبت‌های مضاعفی در خصوص بینایی خود برخوردار شوند.

۱۳۹۴/۱/۱۸

اخبار مرتبط