مردم خواهان اشد مجازات دو مأمور بی‌شرم سعودی

به گزارش نما، کورش شجاعي در سرمقاله خراسان نوشت:

اگر عفت کلام و عفت قلم، ضرورتي انکارناپذير و لازم نبود، مي نوشتم آنچه را برخي از آل سعود و مأموران آن ها لايق آن هستند! آخر پستي و دنائت هم حدي دارد، کدام انسان غيرمسلماني را مي توان سراغ گرفت که چنين بي شرمانه و در اوج وقاحت در يک مکان عمومي حتي با مهمان و گردشگر معمولي چنين رفتاري کند اما اين آدم نماهاي مسلمان نما آنقدر کثيف و غرق در خوي حيوانيت شده اند که چنين تبهکارانه دو نوجوان ميهمان و زائر خانه خدا را مورد تعرض قرار مي دهند. اين تعرض شرم آور و شنيع دو پليس سعودي نه تنها بر روح و روان اين دو نوجوان تأثيري بس منفي مي گذارد بلکه اين اقدام دور از انسانيت، وحشيانه و حيواني اين دو مأمور سعودي، غيرت ايرانيان را جريحه دار کرد، به قول فردوسي پاکزاد تفو بر اين چرخ گردون که... و ننگ ابدي و مرگ ذلت بار بر اين دو مأمور حيوان صفت سعودي و ننگ و مرگ بر سرکردگان و وهابيتي که چنين حيوان صفت هايي در دامنشان پروريده شده است. اي کاش امثال اين کفتارهاي پلشت، بويي از غيرت و شرم و حيا مي بردند.

اي کاش مسئولان وزارت امور خارجه و خصوصاً معاونت امور کنسولي و همچنين سازمان حج و زيارت و ديگر دستگاه هاي مرتبط با اعزام زائران به مکه مکرمه و مدينه منوره قبل از بروز اين فاجعه و جريحه دار شدن احساسات ايرانيان پيش از اين و طي سال هاي گذشته محکم و استوار در مقابل تندخويي ها، بدرفتاري ها، حرمت شکني ها و خدشه وارد کردن به کرامت زائران ايراني از سوي برخي مأموران وهابي سعودي مي ايستادند تا هم از تکرار حرمت شکني ها و بدرفتاري ها جلوگيري مي شد و هم فاجعه تعرض به دو نوجوان ايراني در روز روشن در فرودگاه جده رخ نمي داد و خون به دل ايرانيان نمي شد ولي حالا که اين فاجعه تلخ رخ داده مردم حق دارند چند انتظار حداقلي از مسئولان کنسولي وزارت امور خارجه و سازمان حج و زيارت و مديران کاروان ها داشته باشند.

۱ - اين حيوان صفتي دو مأمور سعودي از اوج فساد و پلشتي و آلودگي در بين برخي مأموران وهابي آل سعود حکايت مي کند بنابراين از اين پس با وجود اين اتفاق تلخ و تکان دهنده شرم آور و ديگر بدرفتاري ها و حرمت شکني هاي انجام شده توسط برخي مأموران آل سعود در حق زائران ايراني، بايد پروتکل ها و قراردادهاي محکم و با ضمانت اجراي قوي پيوست قراردادهاي اعزام زائران به عربستان باشد و نه تنها مأموران سعودي بلکه وزارت حج آن کشور و دولت سعودي بايد پاسخ گوي کمترين حرمت شکني نسبت به زائران ايراني باشند. همچنين علاوه بر نمايندگي هاي کنسول گري هاي ايران، بازرسان سازمان حج و مديران کاروان ها ضمن برخورداري از حساسيت هاي بيشتر بايد تمهيداتي اساسي و موثر بينديشند تا حرمت و کرامت زائر ايراني کاملاً محفوظ بماند.

۲ - سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران بايد علاوه بر آموزش مناسک حج، آموزش هاي همگاني لازم براي جلوگيري و مقابله با شرايط خاص را براي زائران خانه خدا در اولويت کاري خود قرار دهد و تمامي زائران ايراني را با حساسيت هاي لازم آشنا کند که اگر اين چنين بود، مدير آن کاروان و حتي همراهان با مداخله و حضور به موقع به مأموران سعودي اجازه جدا کردن آن دو نوجوان از ديگر زائران را نمي دادند و آنان با کمک هم از همان ابتدا و پيش از هر گونه حرمت شکني و تعرضي به نحو مقتضي مانع جدي براي دو مأمور سعودي ايجاد مي کردند.

۳ - به نظر مي رسد حالا و پس از اين تعرض و حرمت شکني در حق نوجوان ايراني بايد براي تنبيه آل سعود و وهابيت لااقل براي مدتي سفر عمره زائران ايراني را به حالت تعليق درآورد.

۴ - در اين ماجراي تلخ احضار کاردار سفارت عربستان به وزارت خارجه کفايت نمي کند بلکه دولت، وزارت خارجه يا حداقل وزارت حج عربستان به خاطر اين اقدام شنيع مأموران سعودي بايد از ايران عذرخواهي کنند.

۵ - مسئولان کنسولي وزارت امور خارجه کشورمان و مسئولان سازمان حج بايد قاطعانه اين ماجرا را پيگيري کنند و تا دو مأمور پست و بي شرم سعودي به اشد مجازات محکوم نشده اند از انجام هيچ اقدام قانوني و حقوقي و فشار سياسي فروگذار نکنند، اين کمترين خواست و مطالبه مردم و افکار عمومي از مسئولان ذيربط است.

۶ - اشد مجازات اين دو مأمور پست و بي شرم سعودي خواست و انتظار جدي مردم از دولت سعودي است. خواست و مطالبه اي که مسئولان کشورمان نيز با جديت براي تحقق آن بايد تلاش کنند.

۱۳۹۴/۱/۲۰

اخبار مرتبط