پیشروی ارتش عراق در الرمادی و فلوجه

در حالیكه نیروهای ارتش عراق با پیشروی در شهر الرمادی و فلوجه واقع در استان الانبار تروریست‌های داعش را در این دو شهر وادار به عقب نشینی كردند وزیر دفاع این كشور تاكید كرد كه تنها نیروهای مردمی سازمان یافته، ارتش را در باز پس گیری این استان یاری خواهند كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، سربازان ارتش عراق اعلام کردند که نیروهای ارتش و عشایر استان الانبار ، تروریست‌های داعش را در فلوجه و منطقه سجاریه در شرق الرمادی وادار به عقب نشینی کردند.

نیروهای عراقی قصد دارند منطقه السجاریه را پاکسازی کنند وامنیت را در راه‌های کمک رسانی به پایگاه هوایی الحبانیه امنیت برقرار کنند.

در همین حال خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در یک نشست خبری در امان، پایتخت اردن گفت ،عشایر برای بازپس گیری استان الانبار نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

وی اقدامات تروریست‌های تندرو داعش در شهر تکریت را محکوم کرد و گفت تنها نیروهای سازمان یافته مردمی در درگیری‌های الانبار شرکت خواهند واقدامات آنها طبق دستورات ارتش صورت خواهد گرفت.

العبیدی افزود: عملیات توزیع سلاح میان عشایر الانبار به سرعت پیش می رود زیرا آنها نقش مهمی را در آزادسازی شهرهایشان خواهند داشت.

وزیر دفاع عراق ضمن قدردانی از حمایت‌های اردن از ارتش عراق گفت راه کمک‌های این کشور به عراق همواره باز بوده و امان از هیچ گونه حمایتی از بغداد دریغ نکرده است.

۱۳۹۴/۱/۲۰

اخبار مرتبط