حكم اعدام «گرگ های زرد» صادر شد

دو فرد شیطان صفت كه به «گرگ های زرد» معروف شده اند با صدور رای دادگاه به اعدام در ملاء عام محكوم شدند.

به گزارش نما به نقل از خراسان، رسيدگي به پرونده «گرگ هاي زرد» از آبان سال گذشته هنگامي در دستور کار پليس جنايي خراسان رضوي قرار گرفت که دختر جواني با مراجعه به اداره جنايي پليس آگاهي پرده از اعمال شيطاني ۲ پژوسوار برداشت. او که يکي از طعمه هاي گرگ هاي زرد بود گفت: به عنوان مسافر سوار يک دستگاه خودرو زرد رنگ شدم، اما ناگهان جوان ۲۴ ساله اي که در صندلي عقب نشسته بود سرم را زير صندلي کشاند و سپس با تهديد مرا در ۲۵ کيلومتري جاده مشهد- فريمان مورد آزار وحشيانه قرار دادند. اين دختر که هنوز از يادآوري اعمال کثيف شيطان صفتان به خود مي لرزيد، ادامه داد: آن ها سپس مرا در نيمه هاي شب به مشهد بازگرداندند و در ميدان تلويزيون رها کردند.

اين در حالي بود که شاکي پرونده به دليل عوارض شديد روحي و رواني نتوانسته بود چهره متجاوزان به نواميس را به خاطر بسپارد و به همين دليل نيز نتوانست هيچ سرنخ قابل پيگيري را به پليس ارائه کند. در حالي که به دستور سرهنگ بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) بررسي هاي کارآگاهان روي خودروهاي ۴۰۵ زردرنگ متمرکز شده بود ۴ روز بعد گزارش مشابهي به پليس آگاهي رسيد و مشخص شد که متهمان از يک دستگاه تاکسي زردرنگ بين جاده اي استفاده کرده اند.

قرباني دوم اين حادثه اعلام کرد لهجه ۲ متهم شبيه لهجه هاي مورد استفاده در يکي از شهرهاي اطراف مشهد بود. به همين دليل و با توجه به اهميت ماجرا، اين پرونده به شعبه ۸۱۱ دادسراي مشهد ارسال و توسط قاضي سيدجواد حسيني مورد رسيدگي قرار گرفت.

با صدور دستوراتي از سوي مقام قضايي، کارآگاهان با همکاري سازمان بازرسي تاکسيراني و ديگر مراکز نظارتي، موفق شدند خودرو مذکور را در شهرستان فريمان شناسايي و ۲ متهم را در عملياتي ضربتي دستگير کنند.

۲ جوان ۲۴ و ۲۵ ساله در حالي به ۴ فقره آدم ربايي و تجاوز به عنف اقرار کردند که يکي از طعمه هاي آن ها شناسايي نشد. بنابراين گزارش، در پي اعترافات صريح متهمان، قاضي غلامعلي صادقي (دادستان مشهد) دستورات ويژه اي را براي بازجويي دقيق و سريع از متهمان و همچنين کشف زواياي پنهان اين پرونده، صادر کرد.

اين در حالي بود که متهمان از نقش يکي ديگر از همدستانشان در ماجراي آدم ربايي و تجاوز پرده برداشتند به همين دليل نيز بخشي از پرونده گرگ هاي زرد براي دستگيري متهم فراري در دادسرا مفتوح ماند.

به دستور رئيس کل دادگستري استان خراسان رضوي، قضات با تجربه دادگاه کيفري نيز رسيدگي ويژه به اين پرونده را به صورت خارج از وقت آغاز کردند و جلسات محاکمه ۲ متهم با حضور وکلاي مدافع آنان در شعبه پنجم دادگاه کيفري به رياست قاضي «بخشي نژاد» آغاز شد.

متهمان اين پرونده که با توجه به اسناد و مدارک انکارناپذير چاره اي جز بيان حقيقت نداشتند وقتي در برابر سوالات تخصصي رئيس دادگاه و مستشارانش قرار گرفتند به صراحت جرايم ارتکابي خود را پذيرفتند و در چندين جلسه دادگاه و در حضور وکلاي خود به اعمال شيطاني شان اعتراف کردند. با پايان يافتن جلسات محاکمه که تا اواخر سال گذشته به طول انجاميد در نهايت قاضي «بخشي نژاد» پس از مشورت با مستشاران دادگاه، و با توجه به شکايت هاي مطرح شده، اعترافات صريح متهمان، گزارش ماموران انتظامي و پزشکي قانوني و همچنين ديگر مستندات و محتويات پرونده، جرايم ارتکابي آنان را محرز دانست و راي دادگاه را در اين باره اعلام کرد.

براساس راي صادرشده، هر يک از متهمان اين پرونده به اتهام ۴ فقره آدم ربايي به تحمل ۶۰ سال زندان و به اتهام تجاوز به عنف نيز به اعدام در ملاء عام محکوم شدند. همچنين در راي صادره از سوي قضات شعبه پنجم دادگاه کيفري استان خراسان رضوي، حکم اعدام در يکي از ميدان هاي شهر مشهد و با نظر مسئولان قضايي اجرا مي شود.

شايان ذکر است، راي صادره از سوي دادگاه پس از ابلاغ به متهمان، قابل تجديد نظرخواهي در يکي از شعب ديوان عالي کشور است و در صورت اعتراض متهمان در مدت زمان قانوني، اين پرونده در ديوان عالي کشور نيز مورد رسيدگي قرار مي گيرد.

۱۳۹۴/۱/۲۰

اخبار مرتبط