توضیحات وزارت كشور درباره حادثه شیراز

سخنگوی وزارت كشور درباره صدور مجوز برای حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت ایران گفت: اعضای كمیسیون ماده ۱۰ احزاب ملاحظاتی را درباره استعلام مربوط به این حزب دارند كه قرار شد استعلامات تكمیل شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا؛حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور با حضور در مراسم ترحیم همسر آیت‌الله خاتمی در جمع خبرنگاران درباره مشخص شدن استاندار استان مرکزی گفت: ما درباره استاندار مرکزی هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم اما درباره چهار گزینه‌ای که رییس‌جمهور معرفی کرد بنده سوال پرسیدم که گفتند کارها در وزارت کشور مسیر کارشناسی را دنبال می‌کند.

امیری با بیان این که در حال حاضر چند نفر مطرح هستند اما هنوز به نتیجه نرسیده است، درباره گزینه‌هایی که رییس‌جمهور مطرح کرده است، گفت: من اطلاعی ندارم و آقای رحمانی فضلی وزیر کشور هستند و ارتباط بیش‌تری دارند.

سخنگوی وزارت کشور درباره مجوز حزب اتحاد ملت ایران خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در دو جلسه‌ای که تشکیل داد در این باره بحث کرد و برخی از اعضای کمیسیون ملاحظاتی درباره استعلام‌ها داشتند که قرار شد استعلامات را تکمیل کنند.

وی درباره حادثه شیراز تصریح کرد: کمیته‌ای را رییس جمهور مشخص کرده بود که در محل بررسی کردند، تصمیم اولیه آن جلسه این شد که کسانی را که در فیلم وزارت کشور مشخص هستند و اتهام آن‌ها تا حدودی معلوم است، به دستگاه قضایی معرفی شوند.

امیری درباره طولانی شدن رسیدگی به حادثه شیراز نیز گفت: تاکنون این مقدار کاری که انجام شده قابل قبول است وعده‌ای قبل، بعد و حین این اتفاق را بررسی می‌کنند؛ دستور دکتر روحانی این بود که آن‌هایی که تقصیر دارند یا مقصرند یا عامل هستند که کم‌کاری کرده‌اند مشخص شوند.

سخنگوی وزارت کشور دستور رییس‌جمهور را دستور جامعی دانست و افزود: به خاطر این که به صورت دقیق به مطالب مورد نظر رییس‌جمهور پاسخ دهیم باید گزارش دقیقی نیز ارائه کنیم.

او درباره شناسایی عوامل اسیدپاشی اصفهان نیز خاطرنشان کرد: عوامل حادثه اسیدپاشی هنوز شناسایی نشده‌اند.

امیری درباره رییس دانشگاه شیراز نیز یادآور شد: هنوز گزارش مربوط به آن نهایی نشده است.

وی درباره شهادت جمعی از مرزبانان کشورمان توسط اشراری که از پاکستان دست به این کار زده بودند، گفت: آقای استاندار، آقای ظریف را در سفر به پاکستان همراهی کرد و یکی از موضوعات بحث نیز همین بود.

۱۳۹۴/۱/۲۲

اخبار مرتبط