دفع حمله داعش به منطقه‌ای در ۷۰ كیلومتری اربیل

منابع وابسته به نیروهای پیشمرگه از دفع حمله تروریست‌ها به منطقه‌ای در ۷۰ كیلومتری اربیل خبر دادند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، منابع عراقی اعلام کردند: قاسم المحمدی فرمانده عملیات الانبار در جریان انفجار خودرو بمب گذاری شده در منطقه البوفراج در الانبار در پنجشنبه گذشته زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

به گفته این منابع محمد خلف به طور موقت تا زمان پایان مرخصی استعلاجی وی به جای المحمدی انتخاب شده است.

منابع عراقی بیان کردند: قاسم المحمدی از ناحیه پا زخمی شده و به بیمارستان الرمادی منتقل شده است و قرار است به بیمارستانی در بغداد منتقل شود.

دفع حمله داعش به منطقه‌ای در ۷۰ کیلومتری اربیل

از سوی دیگر منابع وابسته به نیروهای پیشمرگه از دفع حمله تروریست ها به کویر از توابع مخمور در ۷۰ کیلومتری اربیل خبر دادند.

این منابع بیان کردند: تروریست‌های تکفیری داعش قصد داشتند که با عبور از رودخانه حائل میان طرفین به مراکز نیروهای پیشمرگه نفوذ کنند که نیروهای پیشمرگه این حمله را ناکام گذاشتند.

به گفته این منابع از میزان تلفات و خسارات وارده به تروریست‌های داعش به علت تاریکی هوا اطلاعی در دست نیست اما به نظر می رسد که آنها متحمل خسارات و تلفات سنگینی شده باشند.

درباره کمک نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیز این منابع افزودند: تا قبل از اینکه جنگنده‌های ائتلاف بخواهند کاری انجام بدهند نیروهای پیشمرگه این حمله را دفع کردند.

ربوده شدن ۱۲۰ دانش آموز در موصل

منابع عراقی اعلام کردند: تروریست های تکفیری داعش ۱۲۰ دانش آموز عراقی ساکن موصل را از مناطق القیاره، الشوری، بادوش و البعاج در جنوب و غرب موصل ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. این دانش آموزان ۱۲ و۱۵ ساله هستند.

استفاده از ساکنان به عنوان سپر انسانی

منابع عراقی از آزاد کردن ۳۰ نفر از مجموع ۱۹۰ نفر از ساکنان العلم که اخیر به دست این گروهک ربوده شده‌اند خبر دادند و اعلام کردند: داعش قصد دارد از بقیه افراد آزاد نشده به عنوان سپر انسانی در حمله احتمالی نیروهای مسلح به موصل استفاده کند.

دفع شدیدترین حمله داعش به پالایشگاه بیجی

منابع عراقی از دفع شدیدترین یورش داعش به پالایشگاه بیجی در استان صلاح الدین خبر دادند.

به گفته این منابع سه عامل انتحاری کوشیدند وارد این پالایشگاه شوند که دو عامل انتحاری به دست نیروهای امنیتی مدافع پالایشگاه به هلاکت رسیدند و عامل سوم خود را در مقابل درب ورودی پالایشگاه منفجر کرد.

منابع امنیتی عراقی از تحت کنترل بودن پالایشگاه و دفع این حمله داعش خبر دادند.

پالایشگاه بیجی بزرگترین پالایشگاه عراق و از مهمترین مراکز صنعتی عراق است که در اطراف شهر بیجی در استان صلاح الدین واقع شده است. این پالایشگاه در ۲۱۰ کیلومتری شمال بغداد واقع شده و تامین کننده اصلی فرآورده های سوختی در عراق است و در حدود یک سوم سوخت مصرفی در عراق را تامین می کند. در خلال حمله تروریست های تکفیری به شمال عراق، این پالایشگاه از اصلی ترین اهداف گروه داعش به منطور تامین سوخت شهر موصل و ضربه زدن به دولت عراق بوده است.

در جریان عملیات صلاح الدین که با رمز لبیک یا رسول الله آغاز شد مناطق زیادی از این استان آزاد شد است اما هنوز بیجی آزاد نشده است.

۱۳۹۴/۱/۲۳

اخبار مرتبط