منازل ۵۰۰ خانوار در یك روستا در معرض رانش زمین

نماینده مردم خوی از خطر رانش زمین در یكی از روستاهای تابعه این شهرستان و تهدید جانی ۵۰۰ خانوار در این شرایط خبر داد و خواستار رسیدگی به این وضعیت شد.

به گزارش نما به نقل از مهر سید موید حسینی صدر نماینده مردم خوی در مجلس، در پایان جلسه علنی امروز در تذکر شفاهی به وزیر کشور به خطر رانش زمین در یکی از روستاهای حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: این روستا با دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت ۱۷ سال است که در معرض رانش زمین قرار دارد.

وی افزود: به صورت مکرر به وزیر کشور و معاونان وی نامه نوشته ایم و با استاندار محترم رایزنی کرده ایم و در حال حاضر نیز منازل حدود ۵۰۰ خانوار در معرض فروریختن قرار دارد و براساس بارندگی های اخیر نیز منازل ۶۰ خانوار در حال فروریختن است و جان آنها در معرض خطر قرار دارد.

حسینی صدر ادامه داد: تقاضا داریم دستور دهند به روستای جدیدی که با پول خود روستاییان ایجاد شده، برق اختصاص دهند و به اهالی نیز وام های بلاعوض پرداخت کنند تا بتوانند سریع تر اسکان پیدا کنند.

صف ۲۰ کیلومتری کامیونداران در مرز بازرگان، بدون امکانات رفاهی و بهداشتی

نماینده مردم خوی همچنین در تذکر خود خاطرنشان کرد: در مرز بازرگان صف ۲۰ کیلومتری کامیون ها تشکیل شده است و این رانندگان ۵ روز تا یک هفته بدون سرویس بهداشتی، نمازخانه و غذا در صف انتظار قرار دارند؛ از وزارتخانه های امور خارجه، اقتصاد و راه و شهرسازی و نیز گمرک می خواهیم که وضعیت تردد این رانندگان را تسهیل کنند.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر نماینده خوی تاکید کرد: صف کامیون هایی که در مرز تشکیل می شود، گرفتاری ها و معطلی های زیادی را به همراه می آورد و این مسئله هم ضد فرهنگی است و هم مشکل اقتصادی دارد.

وی اضافه کرد: وزیر اقتصاد نسبت به رسیدگی به این موضوع اقدام کند و اگر این مشکل حل نمی شود، شرایطی فراهم شود که کامیون ها از اینجا تردد نکنند.



۱۳۹۴/۱/۲۵

اخبار مرتبط