هماهنگی‌ها بین عربستان و رژیم صهیونیستی برای به زانو درآوردن مردم یمن

كارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به محاصره زمینی، هوایی و دریایی مردم یمن گفت: یكسری هماهنگی‌هایی بین عربستان و كشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی وجود دارد كه هدف آن تسلیم كردن و به زانو درآوردن ملت یمن است.

به گزارش نما، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با فارس، درباره نقض آتش بس از سوی عربستان و ممانعت از عبور هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران از آسمان یمن گفت: اقدام عربستان در نقض مجدد آتش‌بس اعلام شده و محاصره زمینی، هوایی و دریایی مردم یمن نشان‌ دهنده آن است که یکسری هماهنگی‌هایی بین عربستان و کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی وجود دارد که هدف آن تسلیم کردن و به زانو درآوردن ملت یمن است.

وی افزود: مردم یمن پس از تحمل یک ماه بمباران متوالی در شرایط سختی به لحاظ کمبود مواد غذایی و دارویی به سر می‌برند که تنها 4 هزار و 600 مجروح نیاز مبرم به دارو دارند.

هانی‌زاده اظهار داشت: سعودی‌ها در پی شکست سختی که از مردم یمن در جنگ 27 روزه متحمل شدند می‌کوشند از طریق محاصره شدید به دنبال تسلیم کردن مردم یمن باشند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: در داخل یمن هم عربستان سعودی با پرداخت رشوه به برخی از سران قبایل جنوبی یمن سعی کرده آنها را در مقابل مردم شمال یمن قرار دهد تا بتواند جنگ داخلی را به یمن تحمیل کند.

وی گفت: عربستان از همه ابزارهای مالی، نظامی و سیاسی برای سرکوب یمن استفاده می‌کند، ضمن اینکه هواپیماهای رژیم صهیونیستی از دو جزیره صنافیر و تیران علیه مردم یمن وارد شده و بمباران‌های شدیدی را نیز انجام داده که این موضوع نیز نشان‌دهنده وجود هماهنگی بین آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای سرکوب ملت یمن است.

هانی‌زاده افزود: جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های سیاسی خود برای برقراری آتش‌بس در یمن استفاده کرده و تلاش دیپلماتیک ایران در این زمینه بسیار موفقیت‌آمیز بوده و با این کار توانسته ائتلاف اسلامی- عربی تشکیل شده علیه یمن را فرو بپاشد، اما استکبار جهانی متاسفانه به قانون جنگی مشروعیت داده و با تصویب قطعنامه‌هایی دست عربستان را برای سرکوب مردم مستضعف یمن باز گذاشته است.

کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: عربستان سعودی با این توجیه که انصارالله امتدادی از نیروهای حزب‌الله لبنان است و حزب‌الله لبنان هم یعنی نفوذ بیشتر جمهوری اسلامی ایران در منطقه، سعی کرده که در مورد انصارالله بزرگنمایی کرده و رژیم صهیونیستی را به بمباران یمن ترغیب کند.

وی خاطرنشان کرد: عربستان انتظار داشت که با شرکت چند کشور عربی- اسلامی بتواند ائتلافی بزرگ را علیه یمن ایجاد کند، اما با تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران این ائتلاف فروپاشید، لذا عربستان به ناچار به سمت رژیم صهیونیستی متمایل شد تا از ظرفیت این رژیم در حوزه‌های سیاسی و نظامی بهره ببرد.

هانی‌زاده به قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه یمن اشاره کرد و افزود: قطعنامه تصویب شده اخیر در شورای امنیت با لابی و نفوذ رژیم صهیونیستی همراه بوده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام تلاش‌های خود سعی کرده که حلقه محاصره علیه مردم یمن را بشکند تا کمک‌های انسان‌دوستانه به دست این ملت مستضعف برسد.

این کارشناس اظهار داشت: تنها راهی که برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ملت یمن وجود دارد، این است که جمهوری اسلامی ایران باید با کمک صلیب سرخ جهانی این کمک‌ها را برای مردم یمن ارسال کند و تمام تلاش خود را برای از بین بردن حلقه محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن انجام دهد.

۱۳۹۴/۲/۶

اخبار مرتبط