هشدار پلیس فتا به متصدیان كافی‌نت‌ها

رئیس پلیس فتا استان فارس اعلام داشت تمامی كافی نت ها می بایست از ضوابط و مقررات مربوطه پیروی كنند و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ "سید موسی حسینی" در این خصوص گفت: چنانچه دفاتر عرضه خدمات اینترنت ، قوانین زیر را رعایت نکنند مرتکب تخلف شده و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

-دفاتر عرضه خدمات دسترسی حضوری به اینترنت (یا نت سراها) باید ارتباط اینترنتی و پهنای باند مورد نیاز خود را منحصرا و از طریق شرکت های دارای پروانه ارائه کنندگان خدمات اینترنتی(Isp) تامین نمایند.

-این دفاتر صرفا مجاز به ارائه خدمات به کاربران نهایی به صورت حضوری می باشند و مجاز به ارائه خدمات غیر حضوری در غیر از محل دفتر نمی باشند.

-علاوه بر جواز کسب صنفی مجوز ارائه خدمات دسترسی به اینترنت و با ذکر مرجع اتصال به شبکه سراسری اینترنت (Isp) می بایست در محل دید مراجعه کنندگان نصب گردد.

-این دفاتر صرفا مجاز به ارائه خدمات دسترسی حضوری به اینترنت بوده و ارائه سایر خدمات رایانه ای اعم از سخت افزار، نرم افزار ،موبایل و ارائه محصولات صمعی بصری (کلوپ) و گیم نت ممنوع می باشد.

-استفاده از افراد مجرب و متهد جهت تصدی مسئولیت اجرایی نت سرا.

-برابر آیین دفاتر خدمات حضوری اینترنت صادره از شورای عالی انقلاب فرهنگی این دفاتر به منظور پاسخگو بودن قانونی و حفظ حقوق افراد در مقابل اقدامات انجام شده خود ، مشخصات هویتی (با رویت مدرک شناسایی معتبر)،آدرس کاربر، ساعت شروع و خاتمه کار کاربر و ip تخصیصی را در دفتر روزانه ثبت و در صورتحساب کاربر نیز ذکر نماید.

-تمام مشخصات کاربر مطابق آنچه در بالا بیان شده بایستی در دو نسخه چاپ و یک نسخه از آن به عنوان فیش و رسید در اختیار کاربران قرار گیرد.(تمام فیش ها باید به مهر و امضاء واحد صنفی برسد)

-برابر ضوابط و مقررات صنفی و انتظامی کلیه دفاتر عرضه خدمات اینترنتی می بایست به دوربین مداربسته مناسب تجهیز گردند.

-این دفاتر مجاز به ارائه خدماتی که به سبب آن امکان عبور از فیلترینگ و ارتباط اختصاصی را میسر می سازد از قبیل فیلترشکن و vpn و ... نمی باشند.

-کلیه سیستم های (کلاینت) نت سرا بایست از حالت Administrator خارج شده و به صورت کاربر محدود تعریف گردد و کلیه پورت های USB سیستم کاربران می بایست بسته شود.

-اسناد و مدارک هویتی مراجعه کنندگان که برای امورات بانکداری الکترونیک ویا ثبت نام در آزمون ها و یا خدمات دولت الکترونیک مانند کارت سوخت ، اطلاعات اقتصادی خانوار و ... نبایست روی سیستم ها ذخیره گردد.

-به منظور حفظ اطلاعات و احترام به حریم شخصی کاربران ،باید سیستمی تعبیه گردد که با ورود کاربران جدید به سیستم ، کلیه اطلاعات کاربران قبلی نظیر سایت های مورد استفاده ، شناسه کاربری مسنجر ، آدرس پست الکترونیک شخصی و سایر موارد مشابه حذف گردد.

-عدم نصب برنامه های جاسوسی نظیر key loger ها بر روی سیستم ها که به منظور جمع آوری اطلاعات مربوط به نام های کاربری و کلمه عبور مراجعه کنندگان استفاده می گردد.

-متصدی دفتر می بایست از لحاظ فنی امکان ارسال پیام به کاربران از طرف مدیریت دفتر برای اعلام زمان مورد استفاده و سایر پیام های مدیریت وجود داشته باشد.

-دفتر خدمات اینترنت حضوری باید مصادیق پالایش را که توسط "کمیته تعیین مصادیق پالایش " اعلام گردیده و از طرف ارائه دهندگان سرویس اینترنت ارائه می گردد، رعایت نماید و نبایستی امکاناتی را جهت مخدوش شدن فیلترینگ فوق در اختیار کاربران قرار دهد.

۱۳۹۴/۲/۲۱

اخبار مرتبط