یكپارچه سازی اراضی در دستور كار وزارت جهاد كشاورزی

وزیر جهاد كشاورزی گفت: تجهیز، نوسازی و یكپارچه سازی اراضی كشاورزی در كشور در دستور كار این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، محمود حجتی در حاشیه بازدید از طرح نهضت پهنه بندی اراضی کشاورزی درمراکز جهادکشاورزی شهرستان هریس، افزود: اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی ضمن تراکم کشت محصولات و افزایش درآمد کشاورزان می تواند در مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی با آبیاری تحت فشار نقش اساسی ایفا کند.

وی با اشاره به مشکلات ناشی ازخشکسالی و محدودیت در منابع آب، ضرورت مدیریت مصرف آب و توسعه سامانه های نوین آبیاری را مورد تاکید قرارداد وگفت: خشکسالی درکشور، استفاده از شیوه های نوین آبیاری و مدیریت مصرف منابع آب را به یک ضرورت تبدیل کرده که یکپارچه سازی اراضی تحقق آن را تسهیل می سازد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه ریزی های این وزارتخانه برای بکارگیری دوروش جدید در آبیاری، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور آبیاری زیرسطحی و آبیاری قطره ای در زراعت اجرا شده که این روش ها مصرف آب را به شدت کاهش و میزان تولید محصولات را افزایش می دهد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از طرح نهضت پهنه بندی اراضی کشاورزی در استان گفت: نظارت راهبردی بر تولیدات کشاورزی با اجرای طرح نهضت پهنه بندی در اراضی کشاورزی در تمام مراحل تولید در استان انجام می پذیرد.

کریم مهری افزود: امروز این سازمان با اجرای طرح پهنه بندی در تمام اراضی کشاورزی روستاهای استان در عرصه تولید حضور کارشناسی داشته و تولید را بصورت راهبردی نظارت می کند.

رییس جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات دولت درهفدهمین سفر استانی دولت تدبیر و امید روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری میهمان مردم استان آذربایجان شرقی هستند.

حجت الاسلام حسن روحانی در جریان سفر دو روزه خود به استان در شهر تبریز اقامت خواهد داشت و نمایندگان رییس جمهوری با حضور در شهرستان های 21 گانه آذربایجان شرقی موارد و مشکلات مطروحه را احصا و پس از جمع بندی در اختیار رییس قوه مجریه قرار خواهند داد.

این استان با بیش از سه میلیون و 724 هزار نفر جمعیت و 45 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت بزرگ ترین و پرجمعیت ترین استان شمال غربی ایران است.

استان آذربایجان شرقی از شمال به جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، از غرب و جنوب غرب به استان آذربایجان غربی، از شرق به استان اردبیل و از جنوب شرق به استان زنجان محدود شده است.

این استان دارای آب و هوای سرد کوهستانی بوده و کلّ محدودهٔ استان را کوه ها و ارتفاعات تشکیل داده اند. این استان محل اتصال دو رشته کوه مهم و اصلی ایران، یعنی البرز و زاگرس است و بلندترین نقطهٔ آن، قلهٔ کوه سهند است.

مرکزاستان آذربایجان شرقی کلان شهر تبریز بوده و از شهرهای مهم و اقماری آن می توان به مرند، مراغه، میانه اشاره کرد.

این استان رتبهٔ اول صادرات غیرنفتی کشور را در اختیار دارد.

۱۳۹۴/۲/۳۰

اخبار مرتبط