درخواست بازجویی از دانشمندان هسته‌ای "شرارت" است

دبیركل حزب مؤتلفه گفت:‌ آنها وقیحانه بازجویی از دانشمندان هسته‌ای ما را خواستار شدند تا بعد با شناسایی آنها بتوانند یك دوره جدید از تروریسم هسته‌ای راه بیندازند، مذاكره كنندگان باید در برابر این شرارت قاطعانه بایستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: در مورد یارانه‌ها سخنگوی دولت یک چیز می‌گوید و وزیر رفاه چیز دیگر در خصوص نرخ سود بانکی، بانک مرکزی و بانک‌های کشور حرف‌های متفاوت دارند.

وی ادامه داد: در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز شاهد نوعی بی انضباطی هستیم. دولت باید در کنترل وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوط به خود منضبط عمل کند. نباید یک نهاد دولتی خبری را بدهد و نهاد دیگر آن را تکذیب کند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای افزود: دولت امروز بیشتر در حوزه سیاست خارجی و آن هم در مورد مذاکرات هسته ای متمرکز است ولی در موضوعاتی بسیار مهم مثل یمن توجه لازم معمول نمی‌دارد.

حبیبی با اشاره به آخرین خبرها در مورد مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکا پس از توافق لوزان بدعهدی می‌کند و به زیاده‌خواهی خود ادامه می‌دهد. دولت باید متناسب با این زیاده خواهی‌ها موضع شفاف داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حالی که ما در مذاکرات انعطاف عملی و نظری داشتیم، هیچ انعطافی از سوی دشمن دیده نمی‌شود. هر روز یک درخواست جدید دارند و این در حالی است که حتی یک گام برای برداشتن تحریم‌ها برنداشته‌اند و حتی گستاخ‌تر شده‌اند و سخن از مصادره ایرباس‌های خریداری شده به میان می‌آورند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: هنوز هیچ افق روشنی از تعهد 1+5 مبنی بر برداشتن تحریم‌ها وجود ندارد اگر در این مورد راستی‌آزمایی صورت نگیرد برای کشور ما زیانبار است.

حبیبی خاطرنشان کرد: دولت باید فرض را بر این بگذارد که دشمن تحریم‌ها را بر نمی‌دارد و با این هدف‌گذاری به سراغ مشکلات اقتصادی اجتماعی و حتی مسائل خارجی برود. ربط دادن همه مشکلات به مسائل خارجی و تحریم‌ها و نیز مذاکرات هسته‌ای کار درستی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در جنگ نیابتی ایران سیلی محکمی به آمریکا و اسرائیل زد، اظهار داشت: جنگ‌های 33، 22 و 8 روزه و سرانجام جنگ 55 روزه حزب‌الله و حماس با اسرائیل یک جنگ نیابتی بود و جمهوری اسلامی برای ادب کردن رژیم صهیونیستی ضربه سختی به آنها زد و اسرائیل برای اولین بار پس از نبرد با اعراب طعم تلخ شکست را چشید. حالا آنها برای انتقام از جمهوری اسلامی می‌خواهند جنگ نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند. هشدار مقام معظم رهبری را باید جدی بگیریم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی بازرسی از مراکز نظامی و ربط دادن آن به مذاکره هسته‌ای را نوعی دخالت قلدر مآبانه در موضوعات داخلی و تهدید امنیتی کشورمان تلقی گردد و گفت: ملت ایران هرگز زیر بار این نوع قلدری‌ها نرفته و نخواهد رفت. آنها وقیحانه بازجویی از دانشمندان هسته‌ای ما را خواستار شدند تا بعد با شناسایی آنها بتوانند یک دوره جدید از تروریسم هسته‌ای راه بیندازند، مذاکره کنندگان باید در برابر این شرارت قاطعانه بایستند.

حبیبی با محکوم کردن جنایات سعودی‌ها در یمن تصریح کرد: دولت باید از ظرفیت جنبش عدم تعهد و کنفرانس اسلامی برای توقف جنگ و خونریزی در یمن استفاده کند. دنیا مشروعیت حمله به یمن را امضاء نمی‌کند.

وی با اشاره به تحولات عراق و سوریه اظهار داشت: تروریسم در این کشور با مساعدت آمریکا جان تازه‌ای گرفته است. امنیت سوریه و عراق، امنیت ماست و امنیت ما در موارد فراوانی با امنیت آنها گره خورده است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در مورد دور جدید فعالیت خانه احزاب اظهار داشت: ما با اصل وجود مرکزیتی برای تعامل همه احزاب و دفاع از کیان تحزب و تقویت و تعمیق فرهنگ آن کاملا موافقیم. این مرکزیت باید از کشمکش‌های جناحی و حزبی کاملاً مبرّا باشد و با رعایت خطوط قرمز نظام و اهتمام به تحقق مصالح عالیه آن وسیله توسعه و تعمیق فرهنگ تحزب را فراهم آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عده‌ای، خانه احزاب را با تشک کشتی اشتباه گرفته بودند که نتیجه آن هم به ضرر همه احزاب تمام شد. امیدواریم با تصمیمی که مجمع عمومی فوق‌العاده روز پنجشنبه 31 اردیبهشت برای تغییر اساسنامه قبلی اتخاذ نمود تجربیات تلخ گذشته تکرار نشود.

۱۳۹۴/۳/۳

اخبار مرتبط