شهرك هایی برای مد و لباس

رئیس اتاق اصناف ایران، از راه اندازی شهرك های مد و لباس در سراسر كشور تا پایان سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش نما، رئیس اتاق اصناف ایران، از راه اندازی شهرک های مد و لباس در سراسر کشور تا پایان سال ۹۵ خبر داد.

علی فاضلی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب درسنامه احکام بازار هدف از ایجاد این شهرک ها را حمایت از تولید داخلی و ارتقای صنعت مد و لباس در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد : با این رویکرد بزودی به صف صادرکنندگان لباس بپیوندیم.

وی حجم واردات بی رویه لباس به کشور را در ده سال اخیر بسیار بالا توصیف کرد و گفت : این روند آسیب های سنگینی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

فاضلی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 95 هزار واحد صنفی در حوزه های کیف ، کفش و لباس فعالیت می کنند بر لزوم توجه بیش از پیش دولت از این صنوف تاکید کرد و افزود: در صورتی که از این واحدها حمایت شود علاوه بر اینکه امکان صادرات این نوع محصولات به وجود می آید از واردات آنها هم جلوگیری می شود.

وی لباس های وارداتی را مغایر با استانداردهای اسلامی دانست و از تشکیل کارگروه تولید مد و لباس در اتاق اصناف ایران خبر داد و گفت : در این کارگروه که نمایندگانی از وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت معدن و تجارت ، نیروی انتظامی و اتحادیه های مربوطه حضور دارند تلاش می شود از طرح هایی که توجه مردم را به انتخاب لباس های مناسب جلب می کند حمایت شود.

فاضلی با اشاره به اینکه در سال های اخیر حمایت از تولید ملی کشور مغفول مانده است، افزود : اصناف با داشتن 24 میلیون نفر جمعیت صنفی و 3 میلیون واحد صنفی و 7 میلیون شاغل ،‌ قطعأ جزء عناصر تاثیر گذار بر فرهنگ و اقتصاد کشور هستند که در قالب بنگاه‌های اقتصادی کوچک فعالیت گسترده ای دارند.

۱۳۹۴/۳/۳

اخبار مرتبط