نجات 137 زائر از میان دود و آتش در مشهد

معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از مهار حریق در هتل ‌آپارتمان و نجات 137 زائر از میان دود و آتش خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از مهار حریق در هتل ‌آپارتمان و نجات 137 زائر از میان دود و آتش خبر داد.

مسعود ظهوریان اظهار کرد: صبح امروز با مشاهده دود و زبانه کشیدن شعله‌های آتش از طبقه همکف یک هتل آپارتمان دو طبقه واقع در بلوار طبرسی، مقارن ساعت 6:40 دقیقه صبح توسط کارکنان و اعلام آن به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بلافاصله 60 آتش‌نشان از 11 ایستگاه را به همراه 21 دستگاه خودرو اطفاء حریق به محل حادثه اعزام کرد .

معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد که خود در محل حادثه حضور داشت و از نزدیک عملیات آتش‌نشانان را سرپرستی می‌کرد، در خصوص جزییات این حریق، گفت: کانون آتش‌سوزی رختکن این هتل آپارتمان در طبقه همکف بود که با توجه به وجود اقلام قابل اشتعال آتش به سرعت به راهرو این مجموعه اقامتی سرایت کرد.

وی افزود: شعله‌های آتش از طریق راه‌پله‌ها نیز تا طبقات فوقانی در حال سرایت بود که این امر باعث بروز دود سنگین در مجموعه شد.

ظهوریان ادامه داد: گروه‌های اعزامی به محل حادثه به دو گروه تقسیم شده و یک گروه نسبت به اطفاء حریق و گروه دیگر نیز به انتقال زائران به بیرون از هتل و عملیات تهویه دود از محیط اقدام کردند.

معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: نیروهای اعزامی 137 تن از مسافران این هتل آپارتمان را که در طبقات بالاتر گرفتار شده بودند با استفاده از دستگاه‌های تنفسی و نردبان از طریق پشت‌بام، پنجره و درب ورودی به محل امن منتقل کرده‌اند.

ظهوریان گفت: پس از اطفاء حریق در کمترین زمان ممکن آتش‌نشانان، ضمن بررسی، جستجو و لکه‌گیری برای اطمینان از عدم برگشت حریق، محل حادثه را پاکسازی کردند که این عملیات تا ساعت 8:22 دقیقه ادامه داشت.

وی با بیان این‌که علت وقوع حادثه در دست بررسی است، ادامه داد: این حادثه خوشبختانه تلفات و خسارات جانی نداشت و تنها موجب بروز خسارات مالی شده است.

۱۳۹۴/۳/۱۷

اخبار مرتبط