اسكورت ۲۶۰۰ كشتی تجاری و نفتكش توسط نداجا

فرمانده نیروی دریایی ارتش ‌جمهوری اسلامی ایران گفت: طی هفت سال اخیر دو هزار و ۶۰۰ كشتی تجاری و نفتكش توسط نداجا اسكورت شدند.

به گزارش نما به نقل از مهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر یکشنبه در حاشیه حضور در منطقه دوم دریایی ارتش در بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور مقتدر نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد بیانگر توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی از تداوم حضور توانمند نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد خبر داد و بیان داشت: نیروی دریایی ارتش به منظور حفظ امنیت و حفاظت از کشتی‌های مختلف تلاش‌های ویژه‌ای را داشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ‌جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به منظور افزایش توان راهبری و رزمی نیروی دریایی ایران برنامه‌ریزی شده و طرح‌های مختلف در این زمینه اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: به منظور حفظ منافع و تامین امنیت کشور مقتدرتر از گذشته در سطح دریاها و آب‌های آزاد حضور داریم و تلاش و فعالیت‌های خود را با قدرت ادامه خواهیم داد.

سیاری به ماموریت‌های ناوگروه ۳۴ ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: این ناوگروه در آب‌های آزاد حضور دارد و با ناوشکن البرز و بندرعباس ماموریت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۸۷ تاکتون ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در دریاهای آزاد حضور گسترده‌ای داشته‌اند و مقابله با تروریسم دریایی و حفاظت از منافع اقتصادی کشور با جدیت در دستور کار بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ‌جمهوری اسلامی ایران به حفاظت ناوگروه‌های ارتش از مسیر عبور و مرور کشتی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: طی هفت سال اخیر دو هزار و ۶۰۰ کشتی تجاری و نفتکش توسط نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن و دریای سرخ اسکورت شدند.

۱۳۹۴/۳/۱۷

اخبار مرتبط