عربستان: در تجاوز به یمن شكست خوردیم

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز دوشنبه به نقل از احمد العسیری سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن نوشت: جنبش انصارالله سلاح های زیادی در اختیار دارند و ما نتوانستیم ظرف 70 روز عملیات نظامی، همه این سلاح ها را نابود كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز دوشنبه به نقل از احمد العسیری سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن نوشت: جنبش انصارالله سلاح های زیادی در اختیار دارند و ما نتوانستیم ظرف 70 روز عملیات نظامی، همه این سلاح ها را نابود کنیم.

عسیری با شبکه تلویزیونی ماهواره ای عربستان نوشت: گروه حوثی ها مقدار زیادی سلاح در اختیار دارند ضمن اینکه مقدار زیادی سلاح نیز با تسلط بر ارتش به دست آنها افتاده است.

وی افزود که جنبش انصارالله با استفاده از این سلاح ها از جمله شلیک موشک های اسکاد قبل از نشست ژنو به دنبال بدست آوردن یک پیروزی تبلیغاتی است.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه (به جز عمان) و آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه کشور مسلمان و عربی یمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کند، جلوگیری نماید اما تاکنون به هیچیک از اهداف خود نرسیده است.

بر اثر این تجاوزات تاکنون هزاران یمنی بی گناه از جمله زنان و کودکان کشته یا مجروح شده اند.

جنبش مقاومت مردمی انصارالله در پی تجاوز همه جانبه کشورهای ائتلاف به سرکردگی عربستان و کشتار بی رحمانه مردم بی گناه یمن، طی روزهای گذشته چندین موشک اسکاد را به پایگاه های نظامی از جمله پایگاه خمیس مشیط شلیک کردند که موجب تعجب و حیرت عربستانی ها شد.

احمد عسیری که تاکنون از نابودی همه سلاح های پیشرفته جنبش انصارالله خبر داده بود بطور ناگهانی اعلام کرد که این جنبش بیش از 300 فروند موشک اسکاد در اختیار دارد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی با تایید خبر شلیک این موشک ها، حوثی ها (گروه انصارالله) و نظامیان حامی علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن را عامل شلیک این موشک اعلام کرد..

هدف این موشک اسکاد، پایگاه نظامی هوایی 'خمیس مشیط' واقع در نزدیکی شهری به همین نام در جنوب عربستان سعودی بود.

منابع محلی یمنی اعلام کردند که پس از شلیک اولین موشک اسکاد بالستیک توسط نیروهای مقاومت مردمی یمن به پایگاه هوایی خمیس مشیط عربستان، صدای آژیر خطر در این منطقه واقع در جنوب عربستان شنیده شد.

۱۳۹۴/۳/۱۸

اخبار مرتبط