اعلام نتیجه اولیه كنكور سراسری در اواخر تیرماه

رئیس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: پس از اعلام نتیجه اولیه كنكور كه اواخر تیرماه است، دفترچه انتخاب رشته توزیع می‌شود و انتخاب رشته نیز دهه اول مردادماه صورت می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در بازدید از حوزه کنکور سراسری در دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران، گفت: کنکور سراسری 94 در 463 حوزه امتحانی و 367 شهرستان در زمان مشخص شده و با نظم خاص آغاز شده است.

وی افزود: صبح امروز 360 هزار نفر در گرو‌ه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی آزمون می‌دهند، این در حالی است که کل داوطلبان 887 هزار نفر است و برگزاری آزمون برای یک میلیون و 29 هزار نفر انجام می‌شود.

خدایی خاطرنشان کرد: تاکنون ظرفیت پذیرش نهایی مشخص نشده، اما فعلاً بیش از 700 هزار نفر ظرفیت پذیرش داریم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: پس از اعلام نتیجه اولیه که اواخر تیرماه است، دفترچه انتخاب رشته توزیع می‌شود و انتخاب رشته نیز دهه اول مردادماه صورت می‌گیرد.

وی از وجود ظرفیت خالی در گروه‌های ریاضی و انسانی خبر داد و گفت: وزارت علوم برای پر کردن صندلی‌های خالی برنامه‌های خاصی برای پذیرش دانشجویان خارجی به خصوص از کشورهای همسایه دارد.

خدایی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید صندلی‌های خالی را با پذیرش دانشجویان خارجی مدیریت کنند، اما البته بحث دوره‌های روزانه نیست، زیرا در دوره‌های غیرانتفاعی، پیام‌نور و شبانه با صندلی خالی مواجه هستیم.

وی افزود:‌ در دوره روزانه حدود 110 هزار نفر یعنی یک هشتم داوطلبان پذیرش داریم. با توجه به اینکه دانشگاه‌های آموزش رایگان در بحث تحصیلات تکمیلی گسترش یافته‌اند، پتانسیل این بخش به حوزه تحصیلات تکمیلی سوق داده می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان گفت: در گروه علوم ریاضی 250 تا 260 هزار نفر ظرفیت داریم و این ظرفیت در گروه انسانی 215 هزار نفر و در گروه تجربی 202 هزار نفر است.

۱۳۹۴/۳/۲۱

اخبار مرتبط