آیا امكان فروش مدارس كشور وجود دارد؟

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش كه «آیا امكان فروش مدارس كشور وجود دارد؟»، گفت: اگر فضای آموزشی بخواهد به فروش برسد، در ابتدا باید مازاد تشخیص داده شود.

به گزارش نما، مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با فارس در خصوص امکان فروش مدارس، اظهار داشت: اگر فضای آموزشی بخواهد به فروش برسد ابتدا باید مازاد تشخیص داده شود و این موضوع از اختیارات شورای آموزش و پرورش استان‌هاست.

رئیسی افزود: پس از تصویب این موضوع باید مزایده برگزار شود که نشان می‌دهد به این سادگی‌ها امکان فروش مدارس وجود ندارد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: مدارسی که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و یا ساختمان‌هایی که در اختیار سایر وزارتخانه‌هاست جزو اموال دولت جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هرگونه دخل و تصرف در این اموال باید مطابق قوانین کشور باشد.

به گزارش فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس سوم تیر ماه امسال در جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به مدارس مناطق محروم، مرزی و عشایر، گفت: مدارسی که بعضی از خیرین در روستاها احداث کرده‌اند، تحویل آموزش و پرورش شده و سپس فروخته شده است.

وی افزود: متاسفانه تعدادی از این مدارس روستایی به دانشگاه تبدیل شده‌‌اند، همچنین برخی از این مدارس به مراکز ترک اعتیاد شهرنشینان تبدیل شده است.

۱۳۹۴/۴/۲۹

اخبار مرتبط