پایگاه‌ مخالفان سوری در محاصره داعش

سقوط مارع كه یكی از انبارهای مهم تسلیحاتی مخالفان سوری و نیز از پایگاه‌های پشتیبانی انسانی مخالفان محسوب می‌شود، ضربه مهلكی به این گروه‌ها است كه در میان خود نیز با اختلافات زیادی مواجه‌اند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که شهر مارع، از پایگاه‌های اصلی مخالفان تحت حمایت غرب در شمال این کشور به محاصره کامل داعش درآمده؛ اقدامی که می‌تواند طرح ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را شدت بخشد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، شهر مارع در شمال حلب یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های مخالفان تحت حمایت آمریکا و ترکیه است و مسیر اصلی امدادرسانی میان ترکیه و حلب محسوب می‌شود.

بنا بر اعلام حقوق بشر سوریه که از منابع داخلی خود در این کشور گزارش‌هایش را تهیه می‌کند، ظرف پنج روز درگیری برای تصرف این شهر میان داعش و گروه‌های مخالف تحت حمایت غرب، بیش از 120 تن از دو طرف کشته شدند.

داعش روز یکشنبه با تصرف مناطقی از اطراف شهر مارع پیشروی برای تصرف این شهر استراتژیک در استان حلب را آغاز کرد و توانست شامگاه روز جمعه با تصرف تمامی روستاهای اطراف این شهر، مارع را به محاصره درآورد.

محاصره شهر مارع و در دام افتادن مخالفان به اصطلاح میانه‌رو سوری می‌تواند طرح ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را به جلو بیندازد و احتمالاً واکنش شدید ائتلاف تحت رهبری آمریکا را به دنبال خواهد داشت.

سقوط مارع که یکی از انبارهای مهم تسلیحاتی مخالفان سوری و نیز از پایگاه‌های پشتیبانی انسانی مخالفان محسوب می‌شود، ضربه مهلکی به این گروه‌ها است که در میان خود نیز با اختلافات زیادی مواجه‌اند.

این شهر در 35 کیلومتری شمال حلب قرار دارد و قرار گرفتن آن بر سر راه مواصلاتی حلب و ترکیه بر اهمیت آن افزوده است.

۱۳۹۴/۵/۲۴

اخبار مرتبط