برتری بسكتبالیست‌های ایران برابر هند

تیم ملی بسكتبال ایران در دومین دیدارش از رقابت های قهرمانی آسیا به مصاف هند رفته و مقابل این تیم هم به برتری رسید.

به گزارش نما به نقل از راه دانا؛ تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدارش از رقابت‌های بسکتبال قهرمانی آسیا به مصاف هند رفت و در پایان نیمه نخست با نتیجه 88 بر 66 از حریفش پیش است. ملی‌پوشان ایران که در دیدار گذشته خود ژاپن را با نتیجه‌ای قاطع شکست داده بودند در این مسابقه نیز از همان ابتدا از حریف خود پیشی گرفتند و کار دشواری نداشتند.

مهدی کامرانی، سعید داورپناه، صمد نیکخواه بهرامی،‌اوشین ساهاکیان و حامد حدادی پنج بازیکن شروع کننده ایران در این مسابقه بودند.

کوارتر نخست: 26 بر 11 ایران

بازی با اسلم دانک و دو امتیاز حامد حدادی برای ایران آغاز شد. توپ و میدان برای ایران بود هندی‌ها از همان ابتدا نشان دادند که برابر بسکتبالیست‌های ایران نمی‌توانند کاری از پیش ببرند؛ دو حمله ناموفق آنها فرصت برای ستاره‌های ایران بود تا فاصله امتیازی را ایجاد کنند. هندی‌ها بعد از چهار دقیقه نخستین امتیازشان را بدست آوردند و بازی 4 بر 2 شد.

حضور حامد حدادی و اوشین ساهاکیان در زیر سبد خط حمله حریف را آزار می‌داد و پاس‌های خوب مهدی کامرانی به آنها نیز دفاع این تیم را برهم می‌ریخت. باوئرمان در کنار زمین بازیکنان را به دقت در دفاع فرامی‌خواند؛ توپ‌ربایی خود سعید داورپناه نیمکت ایران را به وجد آورد و دوباره فاصله امتیازی به عدد 4 رسید.

در شرایطی که هندی‌ها خیلی سخت به سبد ایران می‌رسیدند ایران با نفوذهای صمد نیکخواه بهرامی به سادگی از خط دفاعی حریفش عبور می‌کرد. 5 دقیقه از کوارتر نخست گذشته بود که بازی 10 بر 4 به سود ایران پیش می‌رفت. حضور حامد آفاق به جای سعید داورپناه نخستین تعویض دیرک باوئرمان در این مسابقه بود. در ادامه جمشیدی به جای نیکخواه وارد میدان شد، مشایخی نیز جای کامرانی را گرفت و حسن‌زاده جایگزین ساهاکیان شد.

با اینکه ایران از حریفش پیش بود اما از دست رفتن ساده موقعیت‌ها ناراحتی باوئرمان را در پی داشت و چهره او نشان می‌داد که هنوز از عملکرد تیمش راضی نیست. البته او از قضاوت تیم داوری نیز رضایت نداشت و بارها به آنها انتقاد می‌کرد. فاصله امتیازی زیاد نبود اما رفته رفته ملی‌ پوشان در حمله‌های خود تمرکز بیشتری بدست آوردند نتیجه بازی را 19 بر 6 کردند. اصغر کاردوست هم در این دقایق جای حدادی را گرفته بود تا چهره تیم ملی به طور کامل تغییر کند. این کوارتر تا پایان با برتری ایران همراه بود و در نهایت با نتیجه 26 بر 11 به پایان رسید.

کوارتر دوم:19 بر 12 هند

هندی‌ها کارشان را بهتر آغاز کردند و در استفاده از موقعیت موفق بودند. شوت‌های سه امتیازی آمجوی سین و آکیلان پاری فاصله امتیازی را به سود این تیم کاهش داد. باوئرمان از عملکرد دفاعی ملی‌پوشان راضی نبود و زمانی که هند به بیستمین امتیازش رسید درخواست زمان استراحت کرد تا نکات لازم را به شاگردانش منتقل کند. 4 دقیقه از کوارتر دوم گذشته بود و ایران 27 بر 20 از هند پیش بود؛ ملی‌پوشان همچنان موقعیت‌هایشان را به سادگی از دست می‌دادند تا اینکه بالاخره حامد حدادی طلسم چند دقیقه‌ای را شکست و امتیاز گرفت.

در ادامه دفاع ایران شکل واقعی‌اش را پیدا کرد و مهدی کامرانی نیز با عملکرد درخشانش در حمله توانست فاصله امتیازی را به 10 برساند. هندی‌ها در کوارتر عملکرد هماهنگ‌تری در دفاع و حمله داشتند و با جسارت بیشتری کار می‌کردند و در کسب امتیاز نیز موفق بودند. هند در چند سال گذشته سرمایه گذاری خوبی در بسکتبال انجام داده و رشد بسیار چشم‌گیری داشته‌است. با اینکه فاصله زیادی با بسکتبال ایران دارند اما برابر ستاره‌های مقابل خود به خوبی کار می‌کردند.

دو دقیقه تا پایان نیمه نخست باقی مانده بود و ایران 35 بر 26 از حریفش پیش بود. این کوارتر با امتیازآوری دو تیم تا انتها پیش رفت و در نهایت این هند بود که توانست 19 بر 12 کوارتر دوم را به سود خود تمام و بازی بهترش را تکمیل کند. عملکرد دفاعی ایران در این کوارتر خوب نبود و همین باعث شد تا هندی‌ها بتوانند خودنمایی کنند.

در صحنه‌های پایانی این کوارتر جنگندی اوشین ساهاکیان برای گرفتن توپ صحنه‌ای جالب توجه در میدان مسابقه رقم زد و تماشاگران حاضر در سالن او را تشویق کردند.

آمریتال سین یکی از بازیکنان تاثیر گذار هند نیز پنج خطا شد و به طور کامل از زمین بیرون رفت.

نیمه نخست مسابقه با نتیجه 39 بر 30 به سود ایران به پایان رسید.
کوارتر سوم: 24 بر 16 ایران

نیمه دوم مسابقه با امتیاز برای ایران آغاز شد. ملی‌پوشان از همان ابتدا فشار زیادی به حریف خود وارد کردند و در دفاع غیر قابل نفوذ بودند. بسکتبالیست‌های ایران در دفاع عملکرد خوبی داشتند و فرصت‌های مناسبی برای خود می‌ساختند که توسط حدادی و ساهاکیان در زیر سبد هند به امتیاز تبدیل می‌شد. 4 دقیقه از کوارتر سوم گذشته بود و ایران 51 بر 35 از حریفش پیش بود.

با اینکه ملی‌پوشان در این کوارتر عملکرد بهتری داشتند و فاصله امتیازی را زیاد کردند اما باوئرمان هنوز از نمایش تیمش راضی نبود و در کنار زمین آرام و قرار نداشت. با عملکرد خوب حدادی در زیر سبد هند اختلاف امتیازی به 20 رسید و ایران 55 بر 35 از حریفش پیش افتاد.

4 دقیقه به پایان کوارتر سوم باقی مانده بود و محمد حسن‌زاده همانند دیدار گذشته تنها بازیکن زیر سبد ایران در میدان بود و به خوبی از موقعیت‌هایش استفاده می‌کرد. پاس‌های خوب کامرانی و جمشیدی به او می‌رسید و او نیز امتیاز‌های ایران را افزایش می‌داد. در این دقایق که فاصله امتیازی به سود ایران زیادتر می‌شد هندی‌ها رو به پرتاب‌های پیرامونی آوردند و در چند صحنه نیز موفق بودند. در دو دقیقه به پایان کوارتر سوم ایران 57 بر 41 از حریفش پیش بود.

در یک دقیقه پایانی این کوارتر جواد داوری هم فرصت پیدا کرد تا وارد میدان شود. با اینکه هندی‌ها در پایان این کوارتر سعی کردند فاصله امتیازی را کاهش دهند اما این ایران بود که در نهایت توانست کوارتر سوم را 24 بر 16 به سود خود تمام کند.

کوارتر چهارم: 25 بر 18 ایران

کوارتر چهارم در شرایطی آغاز شد که ایران 63 بر 46 از حریفش پیش بود و همان ابتدا هندی‌ها به امتیاز رسیدند اما توپ و میدان برای ایران بود. موتور گلزنی صمد نیکخواه بهرامی تازه در این کوارتر گرم شده بود و کاپیتان تیم ملی با چند شوت پیرامونی امتیاز‌های ایران را افزایش داد. نتیجه بازی 70 بر 50 به سود ایران بود و هندی‌ها در این دقایق سعی داشتند با استفاده از پاس‌های سریع برای بازیکنان شوت‌زن خود موقعیت امتیازآوری ایجاد کنند اما ناموفق بودند.

5 دقیقه از کوارتر پایانی گذشته بود که باوئرمان تنها ساهاکیان را به عنوان بازیکن بلند قامت در زمین نگه داشت و نفرات شوت‌زن و سریعش را به میدان فرستاد. آغاز سیستم حمله‌ای تیم ملی با شوت سه امتیازی و بی نقص مهدی کامرانی همراه بود. بلافاصله بعد از او حامد آفاق پرتاب سه امتیازی‌اش را وارد سبد کرد. حضور بازیکنان پیرامونی در ترکیب ایران سرعت انتقال تیم را زیاد کرده بود و به همین دلیل هندی‌ها به طور کامل تحت فشار بودند و در دفاع و حمله نمی‌توانستند کاری انجام دهند.

باوئرمان در این مسابقه نیز از همه نفراتش به خوبی استفاده کرد و در دقایق پایانی که ایران 76 بر 54 از حریفش پیش بود آرامش بیشتری داشت و نشسته کار شاگردانش را دنبال می‌کرد. ملی‌پوشان در دقایق پایانی این کوارتر عملکرد هماهنگ‌تری داشتند و با آرامش بیشتری برنامه‌های کادرفنی را انجام می‌دادند. برتری ایران تا پایان کوارتر چهارم ادامه دار بود و در نهایت شاگردان باوئرمان در کوارتر چهارم 25 بر 18 برنده شدند و دومین مسابقه خود را نیز با نتیجه 88 بر 66 به برتری رسیدند.

تیم ملی ایران فردا در سومین بازی‌اش به مصاف مالزی می‌رود.

۱۳۹۴/۷/۲

اخبار مرتبط