رگبار، رعد و برق وزش باد در ۳ قسمت كشور

كارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر شمال، شمال غرب و ارتفاعات البرز مركزی شاهد افزایش ابر، رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید خواهند بود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، احد وظیفه در خصوص وضعیت آب و هوای کشور اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، به ویژه در ساعات بعد از ظهر شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد در استان‌های مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین در طی این دو روز، باگذر امواج کم دامنه‌تر از میانی جو، برای شمال غرب کشور، به افزایش ابر و در بعداز ظهر و اوایل شب، رگبار باران پراکنده گاهی توام با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای دیگر نواحی کشور تصریح کرد: دار دیگر نواحی کشور طی سه روز آینده ، جوی آرام پایدار و آسمانی صاف حاکم خواهد بود و از امروز با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، به خصوص در شهرهای صنعتی با کاهش کیفیت هوا روبرو خواهیم شد.

وظیفه در خصوص هوای نوار شرقی کشور به خصوص استان سیستان و بلوچستان گفت: در همین مدت( سه روز آینده) برای نوار شرقی کشور به سبب وزش باد شدید پدیده گرد و خاک رخ خواهد داد که به ویژه در شمال استان سیستان و بلوچستان منطقه زابل، توفان گرد وخاک دور از انتظار نیست.

وی در پایان در مورد آب و هوای تهران افزود: آسمان تهران صاف در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات و وزش باد را شاهد خواهیم بود و فردا آسمان پایتخت کمی ابری در پاره‌ای از نقاط غبار صبحگاهی و برای بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات پیش بینی شده است.

۱۳۹۴/۷/۴

اخبار مرتبط