پیام هاشمی شاهرودی درپی حادثه منا

عکس خبري - پيام هاشمي شاهرودي درپي حادثه منا

شاهرودی گفت: از علمای جهان اسلام و سران كشورهای اسلامی می‌خواهیم با وحدت كلمه خواستار تغییر در مدیریت این مراسم عظیم باشند.

به گزارش نما، در پی حادثه ناگوار منا آیت الله "سیدمحمود هاشمی شاهرودی" نایب رئیس و رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی ضمن محکومیت مسؤولان سعودی در این حادثه تلخ، به خانواده‌های داغدار این حادثه تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَمَن يَخْرُجْ مِن بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ»

حادثه غمبار منا که باعث جان باختن و مصدومیت جمع کثیری از زائرین بیت الله الحرام شد موجب درد و اندوه جهان اسلام گردید. در این میان، مدیریت غلط و ناکارآمد دولت سعودی، عمق این فاجعه را بیشتر و مسلمین جهان را آزرده تر می‌کند.

ضمن محکومیت اقدام نابجای رژیم آل سعود در بستن راه حاجیانی که از رمی جمرات بازمی‌گشتند و تسلیت به ساحت مبارک حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری و اعلام همدردی با خانواده‌های داغدار و آسیب دیدگان این حادثه عظیم و دعا برای بهبودی مجروحان آن، از علمای جهان اسلام، سران کشورهای اسلامی، مجامع اسلامی و امت مسلمان می‌خواهیم با وحدت کلمه، علاوه بر محکوم نمودن عملکرد ناصحیح مدعیان خدمت به حرمین شریفین در برگزاری حج ابراهیمی، خواستار تغییر در مدیریت این مراسم عظیم در راستای تأمین امنیت ضیوف الرحمان و ارائه خدمات مناسب به میهمانان سرزمین وحی باشند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سیدمحمود هاشمی شاهرودی

نایب رئیس و رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

۱۳۹۴/۷/۴

اخبار مرتبط