رئیس جمهور برمی‌گردد... هورا!

عکس خبري -رئيس جمهور برمي‌گردد... هورا!

ضرغامی تصریح كرد: از آقای روحانی بعید بود كه با توجه به تجربه‌ی دیپلماتیك‌شان، ندانند ابعاد حادثه در حدی است كه باید در همان ساعات اولیه نیویورك را ترك می‌كردند تا مجبور به لبخندهای مكرر سیاسی در دیدارهای نه چندان مهم نباشند.

به گزارش نما به نقل از فارس، عزت الله ضرغامی رئیس پیشین سازمان صدا و سیما مطلبی را با عنوان «رئیس جمهور برمی‌گردد... هورا!» در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد.

وی در این باره نوشت: خبرگزاری‌های دولتی اعلام کردند که آقای رئیس جمهور بعد از نطق امشب، سفر را نیمه تمام گذاشته! و برای شرکت در تشییع پیکر شهدای فاجعه‌ی منا، به ایران برمی‌گردد. هورا به این تصمیم ملی!

وی همچنین اضافه کرد: فاجعه‌ی بزرگ قتلگاه منا، هر روز ابعاد وسیع‌تری می‌یابد. اخبار رسیده هر لحظه، لایه‌های جدیدتری از بی‌مسؤولیتی، خباثت و جنایات شاهزادگان سعودی را افشا می‌کند.

رئیس سابق رسانه ملی همچنین اظهار داشت: بدون تردید بخشی از مفقودین، جزء شهدای این حادثه هستند و باید مراقب بود تا کارگزاران سعودی، آنان را در گورهای دسته‌جمعی دفن نکنند!!

ضرغامی در ادامه تصریح کرد: در حالی که افکار عمومی به شدت خواستار قاطع‌ترین برخورد رئیس جمهور محترم، در مهمترین تریبون جهانی است، نمی‌دانم چرا چنین اتفاقی نمی‌افتد. از آقای روحانی بعید بود که با توجه به تجربه‌ی دیپلماتیک‌شان، ندانند که ابعاد حادثه در حدی است که باید در همان ساعات اولیه نیویورک را ترک می‌کردند تا مجبور به لبخندهای مکرر سیاسی در دیدارهای نه چندان مهم نباشند.

وی تاکید کرد: خوب است مشاوران ایشان لیستی از سفرهای نیمه تمام رؤسای جمهور دیگر کشورها که در حوادثی به مراتب کوچکتر از این حادثه بوده است را به ایشان ارائه دهند.

ضرغامی در پایان نیز با اشاره به این که از امیر کویت هم به خاطر وساطت با سعودی‌ها تشکر می‌کنیم!، عنوان کرد: سفر نیمه‌تمام روحانی می‌توانست دارای بالاترین پیام دیپلماتیک و سیاسی باشد که از دست رفت و ادامه‌ی حضور ایشان در این سفر، به عنوان کاستن از حساسیت و اهمیت این فاجعه‌ی بزرگ انسانی تلقی می‌شود.

۱۳۹۴/۷/۷

اخبار مرتبط