امیرعبداللهیان:

تكلیف تك‌تك ایرانیان در مكه باید مشخص شود

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه گفت: قویاً به مقامات عربستان پیام دادیم كه تا یكایك مفقودان ما تعیین تكلیف نشوند و به ایران بازنگردند، جمهوری اسلامی ایران با جدیت موضوع مفقودیت را پیگیری می‌كند و تماس‌های دیپلماتیك برای این منظور جریان دارد.

به گزارش نما حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان گفت: برخی از کشورها با مقامات عربستان توافق کردند که جان‌باختگان آنها در مکه مکرمه دفن شوند اما جمهوری اسلامی ایران نه تا کنون درخواستی را از خانواده‌ها در این باره داشته است نه به‌مصلحت می‌دانیم که چنین اجازه‌ای به عربستان داده شود زیرا تعیین سرنوشت مفقودان باقی‌مانده برای ما مهم است و قطعاً برای خانواده‌های آنها هم مهم است که پیکرهای جان‌باختگان آنها به ایران منتقل شود.

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه گفت: قویاً به مقامات عربستان پیام دادیم که تا یکایک مفقودان ما تعیین تکلیف نشوند و به ایران بازنگردند، جمهوری اسلامی ایران با جدیت موضوع مفقودیت را پیگیری می‌کند و تماس‌های دیپلماتیک برای این منظور جریان دارد.

وی ادامه داد: البته در شرایط عادی بر مبنای وصیت خود زائران عمل می‌شد.

امیرعبداللهیان درباره اعزام هیئت ایرانی به عربستان گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران و سرپرست هیئت به عربستان رفته‌اند.

وی افزود: قشقاوی معاون کنسولی وزیر خارجه و دکتر ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر هم از جمله این هیئت هستند.


۱۳۹۴/۷/۷

اخبار مرتبط