پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲

پژوهشگران در آخرین تحقیقات خود كلید تنظیم ترشح انسولین را در لوزالمعده شناسایی كردند كه به نظر می رسد ابتلا به دیابت نوع ۲ را به تاخیر می اندازد.

به گزارش نما به نقل از افکارخبر، «پاتریک مک دونالد»، محقق این تیم تحقیق از دانشگاه آلبرتا کانادا، سلول های جزایر لانگرهانس ۹۹ نفر از اهدا کنندگان عضو را مورد بررسی و آزمایش قرار داد و موفق به شناسایی یک مسیر مولکولی جدید شد که میزان انسولین تولید شده توسط سلول های لوزالمعده یا همان سلول های جزایر لانگرهانس را مدیریت می کند. در واقع یک کلید قطع و وصل ترشح انسولین وجود دارد که با توجه به مقدار و زمان معین به تنظیم ترشح انسولین می پردازد.

پاتریک مک دونالد در توضیحات خود در رابطه با این کلید و بیماری دیابت نوع ۲ می گوید: «به نظر می رسد که در بیماری دیابت نوع ۲ این کلید از بین می رود. البته می توان آن را در این بیماران ترمیم کرده و باعث شد تا کلید مذکور دوباره به کنترل و تنظیم ترشح انسولین بپردازد.»

او در ادامه افزود: «درک عملکرد و مکانیزم سلول های جزایر لانگرهانس در لوزالمعده که انسولین تولید می کنند، چگونگی کارکرد آنها و یا چگونگی تخریب شدنشان می تواند به ایجاد روش های درمانی، به تاخیر انداختن آن و یا حتی پیشگیری بیماری دیابت نوع ۲ کمک کند.»

۱۳۹۴/۷/۷

اخبار مرتبط