قتل زن ثروتمند با انگیزه سرقت

دو برادر كه متهم به قتل زنی ثروتمند شده‌اند برای بار دوم پای میز محاكمه رفتند و مرگ مقتول را یك اتفاق خواندند.

به گزارش نما به نقل از شرق: دو برادر که متهم به قتل زنی ثروتمند شده‌اند برای بار دوم پای میز محاکمه رفتند و مرگ مقتول را یک اتفاق خواندند.

دو سال قبل خبر قتل زنی به مأموران پلیس داده‌ شد. آنها متوجه شدند جسد این زن در خودرواش در مرکز شهر تهران پیدا شده ‌است. خانواده مقتول به پلیس گفتند مادرشان برای انجام کار روزمره از خانه بیرون رفته ‌بود.

تحقیقات بعدی نشان داد ماشین مقتول بعد از اینکه توسط خودش از پارکینگ خارج شده دوباره وارد پارکینگ شده‌ است و دوربین مداربسته این تصویر را ضبط کرده، اما در فیلم معلوم نبود چه کسی راننده‌ است. وقتی مأموران تحقیقات بیشتری انجام دادند، متوجه شدند دو مرد جوان به‌عنوان کارمندان شوهر مقتول وارد خانه شده‌ و حتی طبقه‌ای که خانه مقتول بود را اشتباه رفته‌اند.

دختر نوجوانی که این دو مرد را دیده ‌بود، گفت: «آنها می‌خواستند به طبقه بالا بروند و نام همسایه بالایی را آوردند، اما به اشتباه وارد طبقه‌ای شده‌ بودند که خانه ما بود». وقتی مشخصات این دو جوان به دست آمد، پلیس متوجه شد آنها فرزندان راننده شوهر مقتول هستند.

به این ترتیب دو برادر شناسایی و بازداشت شدند. آنها در اعترافات خود گفتند از مدت‌ها قبل برای سرقت از مقتول نقشه کشیده‌ بودند و وقتی موفق به بیهوش‌کردن او نشدند، دست به قتل زدند. یکی از دو متهم به مأموران گفت: وقتی زن را تعقیب کردیم در کوچه‌ای او را گیر انداختیم؛ البته با ماشین تعقیبش می‌کردیم.

برادرم مقداری اتر تهیه کرده‌ بود که آن را جلوی دهانش گرفت، اما زن بیهوش نشد؛ مجبور شدیم او را بکشیم. بعد هم با ماشین مقتول به خانه رفتیم. در راه دو دختر پرایدسوار ما را دیدند و داشتند تعقیبمان می‌کردند. برادرم سعی داشت آنها را جا بگذارد، اما نمی‌شد.

برای اینکه دو دختر را بترسانیم چاقو بیرون کشیدیم که به بدن مقتول برخورد کرد. بعد هم که وارد خانه شدیم به آپارتمان مقتول رفتیم، یک گاوصندوق برداشتیم و با ماشین از خانه بیرون آوردیم، طلا و پول‌ها را برداشتیم و جسد و ماشین را در خیابانی رها کردیم.

متهمان این گفته‌ها را در دادگاه تکذیب کردند و این بار مدعی‌شدند که زن قبل از واردآمدن چاقو بر بدنش مرده‌ بود. با‌این‌حال رأی بر قصاص برادر بزرگ‌تر صادر شد. رأی صادره مورد اعتراض قرار گرفت و دیوان‌عالی کشور آن را نقض و پرونده را به شعبه هم‌عرض ارسال کرد.

دیوان با این استدلال که دو برادر هم آدم‌ربایی کردند، هم در قتل نقش داشتند رأی صادره را نقض کرد. روز گذشته در جلسه محاکمه بعد از اینکه اولیای‌دم خواستار قصاص هر دو متهم شدند وکیل آنها گفت: چاقو از دو طرف بر بدن مقتول وارد شده و این نشان از آن دارد که دو متهم او را زدند و علت قتل هم ضربات چاقو بوده‌ است.

در ادامه دو برادر دفاعیات خود را مطرح و یک‌بار دیگر مرگ زن را اتفاقی عنوان کردند. با پایان جلسه رسیدگی، قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

۱۳۹۴/۷/۲۳

اخبار مرتبط