اختصاصی

گاف عجیب آقای وزیر در خصوص تلگرام

عکس خبري -گاف عجيب آقاي وزير در خصوص تلگرام

دكتر محمود واعظی در دیدار با همتای روس خود در محل وزارت ارتباطات و فناوری اظهار داشت: تلگرام روسی در ایران 14 میلیون مخاطب دارد!

اختصاصی-به گزارش نما ،از نگاه مردم ، انسان دور اندیش کسی است که وقتی سخنی به میان می آورد و یا حرکتی از او سر می زند تمام جوانب امر را در نظر گرفته باشد. حال اگر فردی مقام و منصبی هم داشته باشد این انتظار از او بیشتر است. هر چه این منصب بالاتر، دقت نظر در گفتار و عملکرد و دور اندیشی بیشتر.
غرض این چند خط کوتاه اما اشاره به اشتباه محرز در گفتاری است که چند روز پیش از سوی وزیر محترم ارتباطات سر زد. جناب آقای دکتر محمود واعظی در دیدار با همتای روس خود در محل وزارت ارتباطات و فناوری اظهار داشت: تلگرام روسی در ایران 14 میلیون مخاطب دارد!
وی ادامه داد: شبکه اجتماعی تلگرام که منتسب به روسیه است هم اکنون در ایران 13 تا 14 میلیون نفر مخاطب دارد و با سیاست های وزارت ارتباطات بدون محدودیتی مشغول فعالیت است.
در ظاهر امر مشکلی در این سخنان نیست اما در حین این سخنان مقام روس از بی اطلاعی وزیر ایرانی به شدت تعجب کرده است.
تعجب از اینکه یعنی دکتر واعظی نمی داند که مدیر سایت تلگرام تنها یک تبعه روس است ؟و به دلیل بیان اعلام مخالفت با پوتین از روسیه خارج شده و هم دفترکارش در خارج از این کشور و در آلمان مستقر است. به عبارتی مدیر سایت تلگرام یک مخالف سرسخت دولت فعلی روسیه است.
با این اوصاف بهتراست مدیر سایت تلگرام و حامیان مالی اش را بیشتر بشناسیم.
مدیر سایت تلگرام پاول دروف نام دارد. پاول دروف یهودی دارای مدرک دکتری زبان شناسی و از تیزهوش ترین دانشجویان دانشگاه سن پترزبورگ بود.

pa11.jpg

پاول در جریان کودتای آمریکایی اوکراین، دستور سرویس امنیتی روسیه جهت مسدود سازی صفحات رهبران کودتای اوکراین در شبکه اجتماعی وی کی را رد کرد، پس از اینکار از کشور خارج شد و اعلام کرد دیگر به روسیه برنخواهد گشت و در ضمن با برخی اقدامات علیه سیاستهای دولت روسیه، پوتین و سایر دولتمردان این کشور را تحت فشار گذاشت.
این اولین نکته که دکتر واعظی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری اسلامی ایران به آن دقت نکرده است. اما نکته بعدی که از دید جناب وزیر مغفول مانده، حامی مالی تلگرام است.
حامی مالی تلگرام که در شبکه اجتماعی وی کی هم از پاول حمایت مالی گسترده می کرد، مایکل میری لاشویلی  میلیاردر صهیونیست روسی - گرجستانی و صاحب شرکت کسب و کار میری لاشویلی و یکی از بزرگترین تاجران طلا و جواهر دنیا و رهبر کنگره یهودیان روسیه است.

pa12.jpg

وی  که از تاثیرگذارترین کنگره جهانی یهودیان می باشد در حال حاضر ساکن تل آویو است. تلاشهای او برای تامین منافع اسرائیل آنقدر وسیع و گسترده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی دردیدار با مایکل میری لاشویلی در تمجید وی اینطور می گوید:من بارها در جلسه وزیران و مسئولین کشور بیان کرده ام آقای لاشویلی سرمایه بزرگی برای امنیت اسرائیل است و ما شکرگذار!این سرمایه هستیم،آقای لاشویلی از برادر به من نزدیکتر است!او در همه ی مسایل مرتبط با امنیت اسرائیل از اینترنت و فضای مجازی تا کمک به ارتش قهرمان ما و پلیس شهری یک الگو در میان یهودیان ساکن در اسرائیل است! من امروز شخصاً به حضور شما رسیدم که قدردانی خود را از همه زحمات این برادر نزدیک و مهربان بیان کنم!
به نظرم تا اینجا عمق فاجعه مشخص شد اما نکته دیگری هم است که وزیر محترم ما بدان توجه نکرده است و آن محل استقرار سرور تلگرام است.
سرور نرم افزار تلگرام در کشور انگلیس و شهر لندن قرار دارد به عبارتی شرکتی که در برلین آلمان مستقر است! سرور آن در لندن و آن هم بر یک سرور کاملاً دولتی که سایت های دولتی انگلیس بر آن سوار است می باشد؟!
بهرحال گاف عجیبی بود که سرزدنش از یک وزیر ایرانی بعید به نظر می رسید . امیدواریم ایشان و سایر مسئولان کشور بیشتر از این در سخنانشان دقت کنند.
خالی از لطف نیست بدانید که  کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در پی تصمیم گیری در مورد فیلتر و محدودشدن شبکه اجتماعی تلگرام است که احتمالا ً در چهارشنبه دو هفته آینده بحث در مورد تلگرام و رای گیری درخصوص فیلتر و محدودشدن این شبکه اجتماعی در این کارگروه انجام می‌شود.

۱۳۹۴/۸/۸

اخبار مرتبط