وزیر امور خارجه یونان شنبه به تهران می‌آید

به گزارش نما - تسنیم نوشت: وزیر خارجه یونان در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خود شنبه هفته آینده به تهران می‌آید.

نیکوس کوتزیاس، وزیر خارجه یونان قرار است اول هفته آینده به تهران سفر کند.

این سفر در پاسخ به سفر محمدجواد ظریف در هفتم خردادماه به آتن و با دعوت رسمی وزیر امور خارجه کشورمان صورت می‌گیرد.

قرار است در این سفر دیدارها و گفت‌وگوهایی پیرامون روابط دوجانبه، تحولات منطقه و توسعه روابط اقتصادی دو کشور انجام شود.

همچنین قرار است اولین همایش بررسی توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی دو جانبه ایران و یونان با عنوان «ایران و یونان - فرصت های کشف ناشده» با حضور نیکوس کوتزیاس، وزیر امور خارجه یونان در تاریخ 9 آذرماه در تهران برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، همایش مذکور با هدف کشف و شکوفا کردن پتانسیل‌های نهفته در روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور توسط سفارت یونان و با همکاری گروه شرکت‌های بین المللی مایکروسورس برگزار می‌شود.

وزیر امور خارجه یونان در رأس هیئتی عالی‌رتبه از فعالان اقتصادی و فرهنگی در حوزه‌های نفت، گاز، انرژی، دارویی و درمانی، فرهنگی، صنعتی، گردشگری، کشتیرانی و حمل ‌و نقل، بانکداری، ساخت ‌و ساز، فن‌آوری اطلاعات برای شرکت در این همایش به تهران سفر خواهد کرد.

همچنین مدیران عالی‌رتبه اقتصادی و فرهنگی کشورمان چگونگی ایجاد راهکارهای توسعه و روابط فی‌مابین را با تمرکز بر مشترکات اقتصادی و فرهنگی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

بررسی نقاط قوت هر یک از کشورهای ایران و یونان با توجه به تاریخچه صنعتی اقتصادی و فرهنگی، بررسی ظرفیت‌های فرهنگی، تجاری و اقتصادی موجود در هر یک از دو کشور به‌عنوان فرصت‌های قابل‌ برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری از سوی کشور مقابل، بررسی و استخراج صنایع مورد نظر جهت تعریف همکاری‌های طرفین، استخراج نقشه راه و برنامه عملیاتی توسعه روابط اقتصادی فی‌مابین و همچنین بررسی راهکارهای آگاه‌سازی فرهنگی در میان شهروندان هر کشور نسبت به فرهنگ، سنت و آیین شهروندان کشور مقابل با توجه به تاریخچه و ریشه‌های فرهنگی مشترک دو کشور؛ محور برنامه‌ها و سخنرانی‌های این همایش خواهد بود.

این همایش از ساعت 9 لغایت 15 روز دوشنبه، 9 آذرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار می‌شود.

۱۳۹۴/۹/۳

اخبار مرتبط