واكنش كواچ به انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی والیبال ایران

عصر دوشنبه بود كه رئیس فدراسیون والیبال در یك كنفرانس خبری از دلایل بركناری اسلوبودان كواچ و دستیارانش از تیم ملی والیبال ایران سخن گفت.

به گزارش نما به نقل از برنامه نود، هرچند از همان پایان لیگ جهانی ۲۱۰۵ اعتراضات به کواچ و دستیاران بی‌کیفیتش رفته‌رفته اوج گرفت؛ اما فدراسیون‌نشینان و در راس آنها محمدرضا داورزنی قاطعانه از کادر فنی تیم ملی والیبال ایران دفاع کردند. اما داورزنی عصر دوشنبه تلویحا اعتراف کرد خودش هم متوجه ضعف کادر فنی تیم ملی ایران بعد از لیگ جهانی شده بود، اما اصرار کواچ به حفظ دستیارانش و همین‌طور فاصله کم بین لیگ جهانی و جام جهانی باعث شده بود فدراسیون حاضر به این شود که کواچ با گوسا، چورا و رحمان محمدی‌راد به کارش روی نیمکت تیم ملی ایران ادامه دهد. سطح پایین دستیاران کواچ و اصرار این سرمربی صربستانی به استفاده از آنها سرانجام باعث شد تا نه‌تنها این دستیاران برکنار شوند که حتی فدراسیون حکم برکناری کواچ را هم امضا کند. البته بعد از دو نشست سه‌ساعته در فدراسیون والیبال در اوایل آبان، کواچ خیلی امیدوار بود که به کارش در تیم ملی ایران ادامه دهد؛ اما مثل اینکه مسئولان فدراسیون والیبال درست بعد از پایان جام جهانی ژاپن تصمیم قطعی خود را برای برکناری او گرفته بودند و تنها به دنبال راهی مسالمت‌آمیز برای توافق دوطرفه می‌گشتند. وقتی داستان مذاکره فدراسیون والیبال ایران با لوزانو و سیچلو علنی شد کواچ فهمید که جایی روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران نخواهد داشت و از همان زمان بود که این سرمربی صربستانی که هنوز قراردادش با فدراسیون والیبال ایران فسخ هم نشده است و تا سپتامبر ۲۰۱۶ اعتبار دارد، رفته‌رفته اعتراضات خود را بابت این اتفاق شروع کرد.



سکوت لوزانو؛ اعتراض کواچ

هرچقدر که سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران علاقه‌ای به صحبت درباره آینده کاری‌اش در تیم ملی کشورمان ندارد، سرمربی قبلی تیم به هر نحوی به دنبال راهی برای اعتراض به برکناری‌اش است. رائول لوزانوی آرژانتینی که به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران انتخاب شده است فعلا هدایت تیم رادوم لهستان را برعهده دارد و خیلی علاقه‌ای به صحبت درباره حضورش در تیم ملی ایران ندارد. لوزانوی آرژانتینی درباره حضورش در تیم ملی ایران گفته است من می‌دانم در هفته گذشته همه در مورد حضور من در ایران حرف می‌زنند؛ اما حواس من به تیمم است و تنها روی لیگ لهستان تمرکز کرده‌ام و فعلا به تیم ملی ایران فکر نمی‌کنم. اما در طرف مقابل کواچ قرار دارد که هنوز بابت برکناری از تیم ملی والیبال ایران در شوک به‌سر می‌برد. اسلوبودان کواچ در آخرین مصاحبه خود که با یک سایت لهستانی انجام داده اعتراضش به فدراسیون والیبال ایران را علنی کرده و گفته است: «احساس عجیبی دارم و گیج شده‌ام. تصور نمی‌کنم به راحتی بتوان گفت که ایران با من نتایج بدی گرفته است. چقدر زود ایرانی‌ها پیروزی بر روسیه و آمریکا با من را فراموش کرده‌اند. من کارهای بزرگ زیادی در ایران انجام دادم، اما اگر صادقانه بگویم قبول دارم که در جام‌جهانی ژاپن نتایج خوبی کسب نکردیم. با این شرایط هم رفتار فدراسیون ایران با من درست نبود.» سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران همچنین به انتخاب رائول لوزانو به‌عنوان جانشین خود در تیم ملی والیبال ایران واکنش نشان داد و گفت: «من در انتخاب لوزانو دخالتی نداشتم و به وی احترام می‌گذارم؛ اما به‌طور کلی از فرآیندی که در والیبال ایران می‌گذرد گیج و دیوانه شده‌ام.»



قراردادی که فسخ نشده

اما نکته اینجاست که فدراسیون والیبال ایران در حالی خبر انتخاب رائول لوزانو به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال را اعلام کرده که هنوز قرارداد کواچ را فسخ نکرده است. به هر حال کواچ تا پایان المپیک ۲۰۱۶ با فدراسیون قرارداد دارد و فدراسیون هم هنوز فکری برای چگونگی فسخ قرارداد و پرداخت غرامت به کواچ نکرده است. داورزنی در نشست خبری خود هم به این موضوع اشاره کرد و گفت با مذکره با وکیل کواچ این مشکل حل خواهد شد. آیا فدراسیون خواهد توانست به‌طور مسالمت‌آمیز با کواچ فسخ قرارداد کند یا این موضوع هم مانند داستان انتخاب جدید سرمربی تیم ملی والیبال ایران تبدیل به بهانه‌ای جدید خواهد شد تا این سرمربی صربستانی بازهم به اعتراضات خود در قبال فدراسیون والیبال ایران ادامه دهد.

۱۳۹۴/۹/۴

اخبار مرتبط