سیستم هشدار حمله صرع به بیماران

سازمان بهداشت جهانی شمار بیماران مبتلا به صرع در سراسر جهان را بیش از ۵۰ میلیون نفر تخمین می‌زند اما حالا به گزارش دویچه وله گروهی از پژوهشگران اروپایی طراحی سیستمی را آغاز كرده‌اند كه پیش‌از بروز حمله صرع به فرد بیمار هشدار می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ این پژوهشگران با مرکز تحقیقات AAT همکاری می‌کنند. این مرکز دارای مجموعه‌ای از شرکت‌های تحقیقاتی، طراحی، توسعه و تولید کننده دستگاه‌های پزشکی است و تخصص آن نوآوری در زمینه علوم اعصاب است.
آدریان آتنارد ترویزان، متخصص نورولوژی یکی از پژوهشگران مرکز تحقیقات AAT است که روی سیستم هشدار دهنده حملات عصبی کار می‌کند.
او می‌گوید: «این سیستم به عنوان مثال برای پدر و مادرهایی که فرزند مبتلا به صرع دارند کمک بسیار بزرگی خواهد بود. این سیستم می‌تواند ۴۰ دقیقه پیش از بروز حمله با ارسال یک پیام به پدر و مادر هشدار دهد که فرزندانشان دچار تشنج خواهد شد.»
این سیستم از طریق ارتباط با تلفن هوشمند فرد بیمار یا فردی که همراه اوست پیام هشدار مخابره می‌کند.
ترویزان تأکید می‌کند: «هدف ما این است که زندگی بیمارن مبتلا به صرع را ساد‌‌ه‌تر کنیم. این سیستم می‌تواند نجات دهنده زندگی باشد. فرد بیمار با دریافت پیام هشدار فرصت دارد که خود را به مکان امنی برساند یا داروی ضد تشنج مصرف کند.»
این سیستم قابل حمل و کوچک البته هنوز در مراحل ابتدایی است، اما در صورت موفقیت پژوهشگران در تکمیل آن می‌تواند کمک بزرگی برای کسانی باشند که از صرع رنج می‌برند.

۱۳۹۴/۹/۸

اخبار مرتبط