شركت های كانادایی در جهان جدید نفت ناپدید می شوند

مجله ورلد اویل آمریكا نوشت: موری ادواردز، سرمایه گذار میلیاردر كانادایی هشدار داده كه این كشور در آستانه از دست دادن شركت های انرژی خود است، زیرا در كنار سیاست های سخت گیرانه تر آب و هوایی، نفت با نوسان بیشتر و میانگین قیمت كمتر دارد.

به گزارش نما به نقل از مجله یاد شده، رییس شرکت نفتی نچرال ریسورسز کانادا، بزرگ ترین تولیدکننده نفت سنگین در این کشور، صنعت نفت را به یک مسابقه تشبیه کرد که در آن شرکت های کانادایی به سختی تلاش می کنند تا با شرکت های تولیدکننده نفت خام سبک شیل آمریکا رقابت کنند.
ادواردز افزود: کاهش هزینه ها و نوآوری به برخی توسعه دهندگان شرکت های نفتی اجازه داده تا در بازار رقابت بمانند، در حالی که بخشی از صنعت نفت کانادا به ناچار از بازار باید خارج شود.
وی خطاب به خبرنگاران گفت: اکنون بادهای مخالف زیادی به سمت شرکتهای انرژی کانادا می وزند و چالش های زیادی پیش روی قرار دارد، اما تنها آنهایی می توانند باقی بمانند که در چنین محیطی قادر به زنده ماندن باشند.
تداوم کاهش شدید قیمت های نفت که از ژوئن سال 2014 (خرداد 93) شروع شد، در حال کنار زدن شرکت های نفتی کانادایی است. بر اساس آمار به دست آمده از انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا، سطح اشتغال در صنعت نفت این کشور 40 هزار واحد کاهش یافته و 100 هزار نفر نیز به سایر صنایع منتقل شده اند.
قیمت نفت خام آمریکا در مقایسه با رکورد سال گذشته خود 60 درصد کاهش پیدا کرده و اکنون در حدود 40 دلار در هر بشکه است.

۱۳۹۴/۹/۸

اخبار مرتبط