برگزاری رزمایش امداد و نجات بین ایران و عمان در اول دی ماه

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در یكم و دوم دی ماه یك رزمایش امداد و نجات با كشور عمان داریم كه در شرق تنگه هرمز و برای برقراری امنیت و كمك به همه كشتی‌هایی كه در منطقه تردد می‌كنند، انجام می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه سخنرانی علی اکبر ولایتی در ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در خصوص نقش نیروی دریایی در برقراری امنیت اظهار داشت: برای برقراری امنیت در حوزه دریا سنگ تمام گذاشته ایم. اصولا جمهوری اسلامی ایران برای برقراری امنیت همه تلاش خود را به کار گرفت و موفق نیز بوده است.

وی افزود: در حوزه دریا که ما مسئول آن هستیم شما شاهد برقراری کامل امنیت هستید. آنهایی که به دنبال بر هم زدن امنیت تنگه هرمز بودند، کاملا ناامید شده اند و جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در جهت برقراری امنیت منطقه اقدام می کند.

دریادار سیاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای ولایتی فرمودند که ایران محوری برای ثبات و صلح در منطقه است، نظر شما در این باره چیست؟ اظهار داشت: این حرف درست است و نمونه های عینی آن را در منطقه می بینیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص اقدامات نیروی دریایی ایران برای برقراری امنیت در منطقه توضیح داد: برای برقراری امنیت در منطقه، جمهوری اسلامی ایران تا حدی که می توانسته در زمین و دریا و در جهت کمک از قبیل کمک های مستشاری به مردم سوریه اقدام کرده است. کمک های مستشاری در عراق و کشورهای منطقه در همین جهت است. در بحث امنیت دریا ما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا این عرصه مهم جهانی امنیتش برقرار شود. در تمامی خلیج فارس، تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند امنیت خوبی برقرار است و به راحتی رفت و آمدها انجام می پذیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با شورای همکاری خلیج فارس برای برقراری امنیت همکاری داریم، خاطرنشان کرد: ما همیشه تاکید کرده ایم که می توانیم با همه کشورهای خلیج فارس و برخی از کشورهای اطراف دریای خلیج فارس و شمال اقیانوس هند امنیت را به طور صددرصد به اجرا درآوریم.

دریادار سیاری افزود: در رزمایش هایی که ما انجام می دهیم اولین پیامی که صادر می شود پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است. در یکم و دوم دی ماه یک رزمایش امداد و نجات با کشور عمان داریم که در شرق تنگه هرمز و برای برقراری امنیت و کمک به همه کشتی هایی که در منطقه تردد می کنند، انجام می گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص کمک ایران به کشتی های عبوری از خلیج فارس و تنگه هرمز اظهار داشت: تمام کشتی‌هایی که از منطقه عبور می کنند در امنیت کامل این کار را انجام می دهند. مهمترین جایی که امروز مورد حمله تروریسم دریایی قرار گرفته، خلیج عدن است که خیلی از کشورهای جهان برای برقراری امنیت کشتی های خود در آنجا حضور دارند. جمهوری اسلامی ایران در این مدت ۳ هزار فروند کشتی را با موفقیت از این منطقه عبور داده و برای کمک به کشورهای دیگر نیز نزدیک به ۲۲ یا ۲۳ کشور را مورد حمایت قرار داده ایم.

۱۳۹۴/۹/۲۸

اخبار مرتبط