وجود 267 بیمارستان نیمه تمام در كشور

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشاركت های اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت با بیان اینكه عدم حمایت های لازم از زیرساخت های حوزه سلامت باعث شده است تا وضعیت نامناسبی را به لحاظ كمبود مراكز درمانی شاهد باشیم، بر لزوم جبران عقب ماندگی های بهداشتی و درمانی با مشاركت خیرین تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از برنا، سید محمد هادی ایازی، به وجود 267 بیمارستان نیمه تمام در کشور اشاره کرد و گفت: اگر بنا باشد با اعتبارات دولتی، این پروژه ها به اتمام برسد، به 25 سال زمان نیاز است بنابراین راه برون رفت از این مشکل، حضور و مشارکت مردم در این حوزه است.

وی تصریح کرد: جامعه و کشور به سمت میانسالی و سالمندی حرکت می کند و ضروری است تا مراکز بهداشتی و درمانی، افزایش پیدا کند .

ایازی با بیان اینکه مردم ایران نشان داده اند که در امور خیریه، مشارکت قابل توجهی دارند، اظهار داشت: در زمانی که کشور با کمبود فضای آموزشی روبرو بود، مردم ما این کمبودها را برطرف کردند و امروز که با کمبود فضاهای بهداشتی و درمانی روبرو هستیم، مردم در این حوزه پیشگام خواهند بود.

راه اندازی یک مرکز درمانی در باقرشهر با کمک یک خیر ساکن آلمان

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت گفت: خیرینی را که از ما تقاضای معرفی اولویت های بهداشتی و درمانی داشته باشند را به سمت نقاط محروم راهنمایی می کنیم و به عنوان نمونه در هفته آینده قرار است با یکی از خیرین ساکن آلمان در منطقه باقر شهر حضور پیدا کنیم تا بتوانیم یک مرکز درمانی را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: نقاط محروم کشور مانند استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی نیز در اولویت هستند که خیرین را برای راه اندازی مراکز بهداشتی درمانی در این مناطق نیز ترغیب کنیم.

کمبود شدید مراکز درمانی برای بیماران روانی و سوختگی

ایازی به کمبود شدید مراکز درمانی برای بیماران روانی و سوختگی اشاره کرد و گفت: این حوزه ها در اولویت ما هستند و پیشنهادات بسیار خوبی از سوی خیرین به ما رسیده که در حال بررسی آن هستیم و امیدواریم در یک دوره زمانی بتوانیم نیازها را برطرف کنیم.

۱۳۹۴/۱۰/۹

اخبار مرتبط