اعدام یك روزنامه‌نگار به جرم جاسوسی

عکس خبري -اعدام يک روزنامه‌نگار به جرم جاسوسي

گروه تروریسیت تكفیری داعش در ادامه اقدامات خشونت آمیز خود، برای نخستین بار یك زن روزنامه نگار اهل رقه را به جرم انتشار اخبار رقه به خارج از این شهر، اعدام كرد.

به گزارش نما به نقل از برنا، گروه تروریسیت داعش یک بانوی خبرنگار مستقل به نام «رقیه حسان» را در شهر “رقه” مرکز خلافت خود در سوریه، اعدام کرد.

گفته می شود این اقدام داعش در نوع خود بی سابقه است. چراکه اگرچه تاکنون خبرنگاران زیادی توسط داعش به طور مستقیم یا غیر مستقیم کشته و شهید شده اند، ولی این نخستین بار است که یک بانوی خبرنگار، به دست عناصر این گروه تروریستی صهیونیستی کشته می شود.

جرم این خبرنگار از سوی دادگاه داعش، انتشار مطالب و وقایع داخلی شهر رقه، به خارج از این شهر عنوان شد.

این بانوی خبرنگار که در فضای مجازی با نام مستعار «نیسان ابراهیم» شناخته می شد، در صفحه فیسبوک خود از آنچه در این شهر رخ می داد و نیز از وضع زندگی تحت قوانین خشک و متحجرانه داعش در این شهر و حتی تلفات داعش در حملات هوایی جنگنده های سوری و روسی می نوشت.

از آنجا که وی به صورت پنهانی دستگیر و اعدام شده است، تاریخ دقیق اعدام این خبرنگار به دست داعش مشخص نیست، ولی از اواسط مرداد ماه سال جاری، هیچ مطلبی توسط او منتشر نشد.

عناصر گروه تروریستی داعش، سه روز پیش، یعنی شنبه هفته جاری خبر اعدام رقیه حسان را به خانواده وی دادند و جرم او را جاسوسی عنوان کردند.

رقیه در آخرین پست خود در مورد قانون جدید داعش مبنی بر قطع Wi-Fi و شبکه اینترنت بی سیم در شهر رقه، موضع گرفته بود و با حالتی تمسخر آمیز نوشته بود: شما (داعش) این وسیله ارتباطی را هم قطع کنید، کبوتران پیام رسان ما شکایتی ندارند و همچنان به کار خود ادامه می دهند.

گفتنی است پیش از این آماری منتشر شده بود که بیانگر آمار بالای خبرنگاران و روزنامه نگاران کشته شده توسط داعش در سال گذشته میلادی بود. طبق این آمار ۴۰ در صد از کشته شدگان اهل رسانه در سال ۲۰۱۵ میلادی، به دست داعش به قتل رسیده اند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط