حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

باید تمام قوانین ضدعقل و ضدوحی در مورد خانواده را كنار بگذاریم

رئیس ستاد اقامه نماز كشور با اشاره به اینكه وجود ۱۱ مرتبه كلمه خانه در قرآن نشان دهنده اهمیت این موضوع است، گفت: باید تمام قوانین ضدعقل و ضدوحی در مورد خانواده را كنار بگذاریم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش شبکه مدرسین ازدواج و خانواده با اشاره به اینکه متاسفانه طلاق برای ما ساده شده است گفت: باید تمام قوانین ضد وحی و ضد عقل را کنار بگذاریم و از راهی که رفته‌ایم بازگردیم.

وی با اشاره به فرازی از آیات قرآن کریم گفت: در یکی از آیات قرآن حدود 20 نکته در مورد اختلاف خانوادگی و لزوم داوری و حکمیت افراد فامیل برای برطرف کردن مشکلات خانوادگی مطرح شده است.

قرائتی افزود: در این آیات نکاتی از جمله اینکه اختلاف خانوادگی طبیعی است و نباید از آن ترسید؛ اینکه اگر خوف اختلاف بین زن و شوهر می‌رود نباید نسبت به آن بی‌غیرت و بی‌تفاوت بود و اینکه از افراد فامیل برای داوری میان آنها استفاده شود که هزینه ندارد، دلسوزی دارد و قطعا تصمیم برای اصلاح امور میان آنهاست مطرح شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: در این آیه همچنین آمده است همه مسئول شقاق بین زن و شوهر هستند و ذکر کلمه شقاق به این دلیل است که زن و شوهر یکی هستند و نباید اختلاف آنها را دو تا و از هم جدا کند. ضمنا رسیدگی به این اختلاف باید با سرعت صورت بگیرد تا فتنه در میان اقوام آنها زیاد نشود.

قرائتی افزود: متاسفانه شنیدیم که برخی افراد جلوی در دادگاه‌ها برای شهادت طلاق پول می‌گیرند و این کار را انجام می‌دهند. این در صورتی است که خداوند در قرآن می‌فرماید اگر مرا فراموش کنید زندگی‌تان پر از تلخی و نکبت می‌شود.

وی با اشاره به آیه دیگری از قرآن کریم افزود: در یک آیه 11 مرتبه کلمه قنوت به معنی خانه‌ها آورده شده که این نشان دهنده اهمیت خانه و مهر خانواده است. از طرفی دیگر در آیه دیگر می‌فرماید زن و شوهر لباس یکدیگرند اما چرا لباس به این دلیل که لباس با توجه به شرایط آب و هوایی کم و زیاد می‌شود و این نشان می‌دهد که زن و شوهر باید خود را نسبت به شرایط زندگی سازگار کرده و تغییراتی دهند که منجر به گسترش اختلاف میان آنها نشود.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط