سی.ان.ان:

زندانیان آزادشده آمریكایی به یك پایگاه نظامی در آلمان منتقل شدند

شبكه تلویزیونی سی.ان.ان گزارش داد سه زندانی از چهار زندانی دو تابعیتی (ایرانی - آمریكایی) آزاد شده، از ایران به یك پایگاه نظامی آمریكایی در آلمان منتقل شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، سی.ان.ان روز دوشنبه گزارش داد: سه آمریکایی ایرانی تبار به نام های «امیر حکمتی» ، «جیسون رضاییان» و «سعید عابدینی» پس از آنکه با یک پرواز اختصاصی از تهران به ژنو سوئیس برده شدند، اواخر شب گذشته (یکشنبه) به پایگاه نظامی آمریکایی «رامشتاین» Ramstein در آلمان منتقل شدند.
سی.ان.ان گزارش داد، قرار است این سه نفر تحت کنترل های پزشکی قرار گرفته و پس از آن به بزرگترین بیمارستان نظامی آمریکا در جهان در «لاندشتهال» Landstuhl آلمان منتقل شوند.
این شبکه خبری آمریکایی تاکید کرد مشخص نیست تا چه زمانی این افراد قرار است در آلمان و بیمارستان های نظامی آمریکا در این کشور باقی بمانند.
به گزارش ایرنا، در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام، چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی به نام های «جیسون رضاییان»، «نصرت الله خسروی رودسری»، «امیر حکمتی» و «سعید عابدینی» روز شنبه از سوی ایران در چارچوب مبادله زندانیان آزاد شده اند. «متیو تره ویتیک» آمریکایی زندانی در ایران نیز روز شنبه گذشته آزادشد.
همزمان با آزادی چهار تبعه دو تابعیتی از سوی جمهوری اسلامی ایران، دولت آمریکا نیز هفت ایرانی به نام های «نادر مدانلو»، « بهرام مکانیک»، « خسرو افقهی»، «آرش قهرمان»، «تورج فریدی»، «نیما گلستانه» و « علی صابونچی» را که در آن کشور زندانی بودند، آزاد کرد.

۱۳۹۴/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط