آزادی 7 زندانی محكوم به قصاص از ندامتگاه زنان شهرری

معاون اجرای احكام شورای حل اختلاف تهران از آزادی 7 زندانی محكوم به قصاص از ندامتگاه شهرری خبر داد و گفت: 3 نفر از این تعداد آزاد و 4 نفر دیگر نیز همزمان در ایام دهه فجر به آغوش خانواده بازمی‌گردند.

به گزارش نما به نقل از میزان، محمدحسن جراحی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با آزادی 7 زندانی محکوم به قصاص نفس در ندامتگاه شهرری اظهار کرد: پس از یک سال و نیم تلاش و همکاری شورای حل اختلاف زندان‌های استان تهران و دادسرای جرایم جنایی توانسته‌ایم این تعداد زندانی را که دچار خطا شده بودند از قصاص نفس نجات دهیم.

وی گفت: یکی از این افراد 13 سال است که در زندان بسر برده و جز زندان و مراجع قانونی جای دیگری را ندیده است، یکی دیگر نیز 11 سال است که در زندان دوران محکومیتش را به جرم قتل همسرش گذرانده که به قصاص محکوم شده بود و دو بار پاس چوبه دار رفت اما با تلاش همکاران ما و با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

معاون اجرای احکام شورای حل اختلاف تهران در ادامه افزود: این افراد عمدتا کسانی هستند که به خاطر یک لحظه عصبانیت منجر به ارتکاب قتل شده اند و یک عمر پشیمانی به وجود آوردند.

وی در ارتباط با جرم این تعداد زندانی گفت: اکثر این افراد به دلیل مشکلات خانوادگی و قتل همسر در زندان بودند که میانگین سنی آن ها بین 27 تا 47 است.

جراحی اضافه کرد: کمترین دوران محکومیت این افراد سه سال و بیشترین تعداد محکومیت 13 سال بوده است. در حال حاضر سه نفر آزاد هستند و 4 نفر دیگر نیز در انتظار سپری شدن تشریفات قانونی و قضایی هستند که همزمان با ایام دهه فجر آزاد شوند.

معاون اجرای احکام شورای حل اختلاف تهران اضافه کرد: 250 نفر از زندانیان اعم از زن و مرد در شورای حل اختلاف استان تهران دارای پرونده هستند که تلاش می شود این افراد بیشتر از 3 ماه در زندان نمانند.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی شورای حل اختلاف مسالحه و صلح و سازش است ، ادامه داد: در تهران 30 مجتمع شورای حل اختلاف داریم که مجتمع سی ام در زندان اوین مستقر است و 30 مجتمع دیگر در شهرستان های استان تهران مشغول فعالیت هستند.

۱۳۹۴/۱۱/۷

اخبار مرتبط