آقای رئیس جمهور! تعویض اسكناس 1000 تومانی با 500 تومانی كه افتخار نیست

حسین شریعتمداری با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در كنفرانس مطبوعاتی و تلقی مبادله UF6 با كیك زرد به عنوان یك دستاورد برجام، گفت: این موضوع ترجمان دیگری از همان فرمول است كه «اسب زین شده را داده ایم و افسار پاره تحویل گرفته ایم».

به گزارش نما؛ مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در واکنش به اظهارات حجت الاسلام روحانی در کنفرانس مطبوعاتی امروز گفت: آقای رئیس جمهور می فرمایند تا چند سال قبل هیچ کس در مخیله اش نمی گنجید که ما می توانستیم UF6 بدهیم و کیک زرد بگیریم و از از این اقدام به عنوان یکی از دستاوردهای برجام یاد می کنند؛ حال آنکه این تبادل یکی از امتیازات بزرگی است که به حریف داده ایم.

حسین شریعتمداری با اشاره به این که کیک زرد بعد از غنی سازی به UF6 تبدیل می شود، افزود: ما پذیرفته ایم 9700 کیلو از 10 هزار کیلو اورانیوم غنی شده را که حاصل 10 سال تلاش بی وقفه دست اندرکاران هسته ای کشورمان بود را به خارج بفرستیم. یعنی حاصل تلاش 10 ساله خودمان را از دست بدهیم و در مقابل کیک زرد را که محصول قبل از UF6 و در درجه پایین تری از آن است، تحویل بگیریم.

وی افزود:این موضوع ترجمان دیگری از همان فرمول است که «اسب زین شده را داده ایم و افسار پاره تحویل گرفته ایم» و بر این اساس باید از آقای رئیس جمهور سئوال کرد که با کدام محاسبه می توان تعویض اسکناس 1000 تومانی با اسکناس 500 تومانی را دستاورد و افتخار معرفی کرد؟

۱۳۹۴/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط