لایحه كاهش ساعت كاری زنان در دستور كار مجلس قرار گرفت

رئیس فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه كاهش ساعت كاری زنان شاغل با شرایط خاص امروز در دستور كار مجلس قرار گرفته است.

به گزارش نما،فاطمه رهبر درباره آخرین وضعیت لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل با شرایط خاص گفت: این لایحه امروز در دستور کار مجلس قرار گرفت و امروز و فردا بندهای این لایحه بررسی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کلیات این لایحه قبلا به تصویب رسیده است مانعی بر سر راه تصویب این لایحه وجود ندارد و امیدواریم تا فردا بررسی آن در صحن مجلس به پایان برسد و یک مرحله به تصویب نهایی و اجرایی شدن نزدیکتر شود.

به گزارش فارس، لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص یک ماده واحده دارد و بر اساس این ماده ساعت کار هفتگی زنان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قرار دادی که سرپرست خانوار هستند یا اینکه فرزند زیر هفت سال دارند، یا فرزند معلول دارند یا همسر یا فرزند آنها مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج است هم در دستگاه‌های اجرایی ماده 222 قانون برنامه پنج ساله که شامل کلیه وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی و هم شامل بخش‌های غیردولتی می‌شود و بر اساس قانون کار و تأمین اجتماعی با تأیید مراجع ذیربط 36 ساعت در هفته کار می‌کنند اما حقوق و مزایای 44 ساعت را دریافت می‌کنند.

۱۳۹۵/۱/۱۵

اخبار مرتبط