معاون بین‌الملل طب سنتی دانشگاه علوم پزشكی تهران:

۲۰۰ كشور جهان طب مكمل دارند

معاون بین الملل طب سنتی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به اینكه ۲۰۰ كشور دنیا از طب سنتی و مكمل بهره‌مند می‌شوند، از اشتیاق اسپانیا برای بهره‌گیری از طب سنتی و ایرانی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، امیرهومن کاظمی در سمپوزیوم بررسی جایگاه طب سنتی در ایران و اسپانیا که رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه سانتیاگوی اسپانیا نیز حضور داشت، اظهار کرد: دانشگاه سانتیاگو که در شمال غربی اسپانیا قرار دارد با قدمتی بالغ بر 600 سال از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان به حساب می‌آید که طی روندی جدید همکاری‌های تازه ای را با دانشگاه‌های ایران علی‌الخصوص در رشته طب سنتی و ایرانی آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه حدود 200 کشور دنیا از طب سنتی و مکمل بهره مند می‌شوند، افزود: البته برخی از این کشورها طب سنتی و مکمل آنها برای کشورهای دیگر است مانند اسپانیا که از طب‌های سنتی چینی، هندی و آمریکای جنوبی استفاده می‌کند و درصدد بهره‌گیری از طب سنتی ایران نیز است.

معاون بین الملل مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با تشریح اهمیت همکاری دانشکده‌های طب سنتی ایران با دانشگاه سانتیاگوی اسپانیا توضیح داد: برای ما نیز مهم بود تا از تجربیات طب سنتی اروپا بهره مند شویم. زیرا برخلاف تصور عموم در کشورهای این قاره نیز طب سنتی‌ خود را دارند. ولی بیشترین هدف معرفی طب ایرانی به کشورهای اروپایی مانند اسپانیا است.

کاظمی همچنین به کسب تجربه و تبادل اطلاعات در زمینه پوشش‌های بیمه‌ای و آموزش و پژوهش در عرصه طب سنتی ایران و کشور اسپانیا اشاره کرد و گفت: دانشگاه سانتیاگوی اسپانیا از 20 سال قبل دپارتمان طب سنتی را در دانشگاه خود راه‌اندازی کرده است و قالب کشورها نیز از دهه 80 به عرصه طب سنتی ورود کردند؛ درحالیکه کشور ما به صورت آکادمیک حدود 5 سال است که در این عرصه ها ورود کرده است با وجود آنکه قدمت علوم طب سنتی ما بسیار کهن است.

وی با معرفی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه سانتیاگوی اسپانیا و همچنین رئیس دپارتمان طب سنتی این دانشگاه که به ایران سفر کردند، خاطرنشان کرد: بیشترین هدف ما معرفی طب ایرانی به جهان است زیرا معتقدیم که طب سنتی ما بخشی از فرهنگ ما است و می‌طلبد دانشکده های طب سنتی کشورمان در عرصه‌های بین المللی برای معرفی طب ایرانی به مانند طب‌های چینی و هندی بیشتر فعال شوند.

۱۳۹۵/۲/۱

اخبار مرتبط