ضربه سنگین به داعش در دیرالزور

نیروی هوایی سوریه در جدیدترین عملیات خود علیه گروه تروریستی تكفیری «داعش» در شرق این كشور، مقر تیم ویژه این گروه در شهر «دیر الزور» را هدف قرار داده و تمامی اعضای آن را از پای درآورد.

به گزارش نما به نقل از اتاق خبر حملات خمپاره‌ای «داعش» علیه محله‌های محاصره شده شهر «دیر الزور»، مرکز استان دیر الزور یک کشته و چند زخمی برجای گذاشت تا شمار قربانیان این حملات ظرف 24 ساعت گذشته به 4 غیر نظامی برسد که 2 نفر از آنها کودک و زن بودند.

هم‌زمان با این حملات، نیروی هوایی سوریه مواضع و تجمعات داعش در محله‌های شرقی که مرکز عملیات این گروه در دیر الزور شمرده می‌شود، را بمباران کرد.

ایستگاه و مرکز سوخت در نزدیکی رستوران «الجندول» در محله العرضی شهر دیرالزور مهمترین نقطه بمباران شده بود که گروهی از تروریست‌های وابسته به داعش به فرماندهی «خلیل عبید العزاوی» ملقب به «ابو یونس العراقی» آن را به مقر خود تبدیل کرده بودند.

بمباران هوایی این ایستگاه و مرکز سوخت کشته شدن تمام اعضای گروه 22 نفره العزاوی به نام «جیش العسرة» را به دنبال داشت که «نیروی ویژه» داعش در شهر دیر الزور شمرده می‌شد و اعضای آن در استان نینوای عراق آموزش دیده بودند.

نیروی هوایی سوریه همچنین مواضع داعش در شهرهای «المیادین» و «البوکمال»، در ریف شرقی دیر الزور و منطقه «بادیه خشام» را بمباران کرد که تاکنون اطلاع دقیقی از خسارات و تلفات وارده به دست نیامده است، اما منابع محلی تصریح کردند که داعش اجساد 13 نفر از اعضای خود که از اهالی این شهر بودند، را به خانواده‌هایشان تحویل داد.

به گفته این منابع این گروه همچنین اجساد 64 نفر از عناصر خود را در گوری جمعی در بیابان‌های اطراف شهر المیادین دفن کرد. این منطقه که جنوب شرقی شهر واقع شده، به گورستان داعش تبدیل شده که غالبا عناصر خود را در گورهای جمعی و بدون ادای مراسم دینی و مذهبی برای آنها، دفن می‌کند.

از حیث وضعیت معیشتی، مناطق ریف شرقی دیر الزور به دلیل اقدام داعش در انتقال گندم و فرآورده‌های نفتی این مناطق به شمال عراق، شاهد ادامه روند افزایش قیمت کالاهای اساسی و سوخت است تا یک بسته نان از 50 لیر سوری به یک هزار لیره و سوخت‌ها شاهد افزایش 400 درصد قیمت باشند و یک گالن گازوئیل به 25 هزار لیر و یک لیتر بنزین به 600 لیر و یک کپسول گاز 15 تا 20 هزار لیر در بازار به فروش برسد.

در کنار افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت در مناطق ریف شرقی دیر الزور داعش با تزریق ارز خارجی موجب کاهش ارزش لیره سوری شده است، به گونه‌ای که هم اکنون هر دلار 710 لیره سوریه معامله می‌شود و بهای هر گرم طلا به 22800 لیر رسیده که نشان می‌دهد، داعش از شرایط بحرانی حاکم بر منطقه به سود خود استفاده می‌کند.

۱۳۹۵/۲/۲۱

اخبار مرتبط