صفارهرندی: احتمالا لاریجانی رئیس مجلس باقی می‌ماند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه احتمال باقی ماندن آقای لاریجانی در سمت ریاست مجلس شورای اسلامی بسیار زیاد است، گفت: نمایندگان مستقل به اصولگرایان نزدیك‌ترند.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدحسین صفارهرندی چهارشنبه شب در بیست و دومین همایش سراسری مدیران پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام که در سالن اجتماعات اردوگاه فرهنگی تفریحی شاهد قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه صف‌آرایی جریان‌های سیاسی در کشور به نقطه حساسی رسیده است، اظهار کرد: انتخابات در شرایطی برگزار شد که دولت به عنوان قوه اجرایی انتظار داشت مجلسی هم‌سو با خواسته‌های خودش شکل گیرد و این موضوع در دولت‌های گذشته نیز پیگیری شده و به نتیجه نیز رسیده بود.

وی با بیان اینکه مجلس دهم به صورت کامل در اختیار دولت تدبیر و امید نیست، اضافه کرد: ناکامی در تحقق وعده‌ها علت اصلی این امر است در صورتی که اگر دولت به وعده‌های سال 92 خود عمل می‌کرد می‌توانست به مجلسی همراه با خود برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بازگشت پول‌های بلوکه شده توسط آمریکا را از وعده‌های دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: امیدواریم تحریم‌ها برداشته و نتایج مورد نظر تحقق یابد چراکه هیچ فردی مخالف رفع تحریم‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: با فرض اینکه پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شود تمام مشکلات رفع نمی‌شود زیرا حل مشکلات ایران اسلامی نیازمند تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است، همانطور که در گذشته با تکیه بر همت خود دشمن را از رسیدن به اهداف در حوزه‌های مختلف ناامید کرده و توانستیم به افق‌های موردنظر برسیم.

صفارهرندی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نتوانسته مجلسی همگام با خود تشکیل دهد، مطرح کرد: در مجلس دهم اکثریت اقلیت‌ سیاسی به یکدیگر نزدیک هستند و این موضوع قابل پیش‌بینی بوده است که آرا میان دو جناح مطرح کشور به صورت متوازن تقسیم شود.

وی انتخاب رئیس و هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی را یکی از دغدغه‌های کنونی جامعه اسلامی دانست و با اشاره به اینکه نمایندگان مستقل به اصولگرایان نزدیک‌تر هستند، عنوان کرد: به احتمال زیاد ریاست مجلس شورای اسلامی با علی لاریجانی ادامه می‌یابد و سایر مسؤولیت‌ها و مدیریت کمیسیون‌ها نیز میان گروه‌ها تقسیم می‌شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه گروهی در حال گشایش درهای کشور به سمت خارجی‌ها هستند، مطرح کرد: این افراد خوش‌بین بوده که با برجام می‌توانند رخدادهای مثبت جدی را در کشور رقم بزنند در صورتی که اکنون بعد از برجام فقط تغییرات کوچکی رخ داده است. برای مثال کشورهایی در گذشته از ترس آمریکا با ایران ارتباط نداشتند اما اکنون با برجام به صورت مطلوب‌تر با ایران ارتباط دارند اما قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که نوشته می‌شود، تاثیر چندانی در وضعیت اقتصادی کشور ندارد.

وی یادآور شد: بانک‌های بزرگ جرأت گشایش اعتبار برای ایران را ندارند و منتظر سخنان آمریکایی‌ها هستند چراکه مسؤولان آمریکایی پاسخ‌های درستی به آنها نمی‌دهند هرچند بانک‌های کوچک آمادگی خود را اعلام کرده‌اند اما ظرفیت‌های مادی این بانک‌ها محدود است به همین علت اکنون نیز مشکل تحریم‌ها در ایران وجود دارد.

صفارهرندی با بیان اینکه توانمندی‌های دفاعی ایران دشمن را نگران می‌کند، گفت: هرچند ایران اسلامی از دسترسی‌های هسته‌ای محروم شده است اما دشمن ادعا می‌کند که موشک‌های دوربرد برای استفاده‌های هسته‌ای ساخته شده است و دستاوردهای دفاعی را تحرکاتی مخالف امنیت بین‌المللی می‌داند در صورتی که موشک‌های دفاعی فعالیت غیر هسته‌ای دارند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با کشورهای مجهز وارد تقابل نمی‌شود، تصریح کرد: غرب به بهانه سلاح‌های شیمیایی و خطر تجهیزات نظامی حکومت صدام را خنثی کرد و بعد از این اقدام برای نابودی این حکومت عملیات‌های نظامی خود را پیگیر شد؛ بر خلاف تصوری که برخی از افراد خوش‌خیال دارند با توقف روند پیشرفت نظام اسلامی در عرصه دفاعی و نداشتن موشک‌های اس300 خطر حمله دشمن بیشتر می‌شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این معامله که دستاوردهای دفاعی خود را فدا کنیم تا دشمن به ایران عنایت کند ارزش ندارد زیرا با این اقدام زمینه‌های حمله نظامی آمریکا به ایران فراهم می‌شود.

۱۳۹۵/۲/۳۰

اخبار مرتبط