«قیراط الكبیر» و ۲۰ مزرعه از چنگ داعش آزاد شدند

«نیروهای دموكراتیك سوریه» موفق شدند كنترل راه «منبج-جرابلس» را در دست گرفته و روستای «قیراط الكبیر» و ۲۰ مزرعه را نزدیك سد «تشرین» از چنگ داعش آزاد كنند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» همچنان به پیشروی در شمال این کشور به ویژه شمال شرق استان «حلب» ادامه می‌دهد.



شبکه خبری «المیادین» به نقل از منابع خبری کُرد گزارش داد که امروز دوشنبه نیروهای دموکراتیک موفق شدند کنترل راه «منبج-جرابلس»، روستای «قیراط الکبیر» و 20 مزرعه را در نزدیکی سد «تشرین» به دست گیرند.



در همین راستا، شبکه خبری «اسکای نیوز» نیز به نقل از نیروهای دموکراتیک گزارش داد که تروریست‌های داعش و خانواده‌های آنان در حال فرار از منبج هستند.



نیروهای دموکراتیک یکشنبه (روز گذشته) پس از پاکسازی منطقه راهبردی «کابرجه» در شمال شرق منبج به 4 کیلومتری این شهر رسیدند.



نیروهای سوری همچنین توانسته بودند روستاهای «قنا فوقانی، سکاویه و خربه الرمانه» را در حومه شرق منبج آزاد کنند.



150داعشی کشته شدند

خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از «شرفان درویش» سخنگوی «شورای نظامی منبج» گزارش داد که در درگیری نیروهای سوری با داعش 150 عنصر این گروه کشته شده‌اند.



شرفان در این زمینه تأکید کرد که 50 جسد از عناصر داعش در اختیار نیروهای دموکراتیک است.



وی همچنین اعلام کرد بسیاری از منازلی که عناصر داعش آن را در منبج تصرف کرده بودند در حال حاضر خالی از سکنه است. داعشی‌ها هر چه توانسته‌اند برداشته و از شهر خارج شده‌اند.



در همین راستا، منابع میدانی به بین‌الملل فارس خبر دادند که نیروهای از نیمه شب گذشته این عملیات را از محور سد تشرین آغاز کرده بودند.



همزمان با آزاسازی روستای القیراط،تروریست‌های داعش حاضر در شرق منبج یک خودرو انتحاری را به طرف روستا جهت هدف قرار دادن مواضع نیروهای دموکراتیک در روستا ارسال کردند که نیروهای سوری موفق شدند خودرو را قبل از رسیدن به مواضع خود منهدم کنند.در این عملیات این نیروها موفق شدند 15 تروریست داعش را از پای درآورند.



این منابع اما اعلام کردند که گروهی دیگر از نیروهای کُرد ،از صبح امروز عملیاتی را از منطقه «قره قوزاق» در محور شمال شرقی شهر منبج آغاز کردند و توانستند بیش از 85 درصد از مسیر بین جرابلس و منبج را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند نه همه این مسیر را.



تروریست های داعش بعد از دست دادن بخش زیادی از جاده به طرف روستای راهبردی«عون دادات» واقع در شمال منبج متورای شدند.



روستای «عون دادات» در مسیر بین «جرابلس_منبج» واقع شده است و در صورت پاکسازی این روستا توسط نیروها کرد، جاده ارتباطی بین «جرابس_منبج» بطور کامل پاکسازی خواهد شد.

۱۳۹۵/۳/۱۷

اخبار مرتبط