گرد و غبار در آبادان به هفت برابر حد مجاز رسید

مدیر روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به كاهش گرد و غبار در خوزستان گفت: میزان گرد و غبار در هوای آبادان در روز دوشنبه به هفت برابر حد مجاز و در اهواز به پنج برابر حد مجاز رسید.

به گزارش نما به نقل از ایرنا؛ شهریار عسکری دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گرد و غبار در ساعت 9 امروز در اهواز به 752 میکروگرم بر متر مکعب، آبادان 967 میکروگرم بر متر مکعب، بهبهان 571 میکروگرم بر متر مکعب، ماهشهر 593 میکروگرم بر متر مکعب و شوشتر 715 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.
وی افزود: میزان گرد وغبار درساعت 8 امروز نیز در اهواز 676 میکروگرم بر متر مکعب، اندیمشک173میکروگرم بر متر مکعب، ماهشهر 549 میکروگرم بر متر مکعب، سوسنگرد750 میکروگرم بر متر مکعب، شوشتر 713 میکروگرم بر متر مکعب و شادگان 742 میکروگرم بر متر مکعب اعلام شد.
استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.
بر اساس این گزارش، گرد و غبار از اواخر هفته گذشته در خوزستان آغاز شده و در دو روز گذشته به بیشترین حد خود رسیده به طوری که تا 18 برابر حد مجاز نیز در برخی شهرها گزارش شد.
مدارس خوزستان در نوبت بعد ازظهر روز شنبه و همچنین مدارس و دانشگاه ها در روز یکشنبه به دلیل گرد و غبار تعطیل اعلام شدند و ساعت کاری ادارات نیز تا ساعت 13 کاهش یافت. تعدادی از پروازهای فرودگاه های اهواز، آبادان و دزفول نیز به دلیل کاهش دید افقی در این روزها لغو شد.

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط