برانكو: به جز كروات‌ها دیگر مربیان خارجی اثرچندانی در فوتبال ایران نگذاشتند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مربیان ایرانی قطعا كیفیت خوبی دارند اما به جز كروات‌ها مربیان دیگر اثر قابل توجهی در فوتبال ایران از خودشان نگذاشته‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، برانکو در حاشیه تمرین پرسپولیس در جمع خبرنگاران و پس از بازی دوستانه با تیم امید گفت: دیروز و امروز دو بازی خوب داشتیم و خیلی راضی هستم. روز گذشته کارهای اصلاحی روی عناصر تکنیکی و تاکتیکی انجام دادیم و این بازی‌های تدارکاتی بهترین تمرین است. بازیکنان کارهای تاکتیکی خوبی انجام دادند و نتیجه مهم نیست.

برانکو در مورد تغییرات در خط دفاع پرسپولیس گفت: ترکیب‌های متفاوتی را امتحان می‌کنیم. انصاری و جلال نیستند و گولج هم رفته است و شرایط مختلف را امتحان می‌کنیم و هیچ وقت معلوم نمی‌شود که چه شرایطی هست.

وی در مورد اینکه بازیکنان تیم امید چه طور بازیکنانی هستند؟ گفت: بازیکنان امید جالب توجه هستند در تعطیلات بعدی تیم ملی از چند نفر آنها دعوت می‌کنیم که با تیم تمرین کنند.

سرمربی پرسپولیس در مورد گولج گفت: تا جایی که اطلاع دارم باشگاه در ارتباط با گولج است و باشگاه این مشکل را حل می‌کند و من صحبتی با او نداشته‌ام و باشگاه در تماس با اوست. این مساله در حیطه اختیارات باشگاه است و از زمانی که رفته من با گولج حرف نزده‌ام.

برانکو در مورد اینکه برخی مدافعان نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و چه برنامه‌ای برای برطرف کردن این ضعف دارد گفت: اگر یادتان باشد باید بگویم ماریچ بعد از 5 ماه بازیکن فیکس‌مان شد و بعد از بازی با سیاه جامگان، سایر بازیکنان زمان کوتاهی با تیم تمرین می‌کنند. الکس مصدوم شد و گولج هم با باشگاه به مشکل خورده اما واقعیت این است که خط دفاع ما خوب کار می‌کنند و خط دفاع خوب را تغییر نمی‌دهم. الکس از هفته اول در بازی با سایپا بازی کرد و به عنوان ذخیره به میدان آمد و بعد از بازی با سپاهان مصدوم است.

سرمربی پرسپولیس درمورد نارضایتی بازیکنان از نیمکت نشینی گفت: در دنیا بازیکن ذخیره‌ای نیست که راضی باشد و 11 نفر راضی هستند و سه بازیکن تعویضی نیمه راضی هستند و بقیه ناراضی هستند و این ترکیب اصلی نشان می‌دهد که چه بازیکنی مستحق فیکس بودن است وبازیکن 18 ساله یا 35 ساله فرقی برایم نمی‌کند. سیدجلال 34 ساله اکنون به خاطر تلاشی که می‌کند در سطح بالا بازی می‌کند و همه بازیکنان ما آماده باید باشند که هر وقت فرصت پیدا کرد بازی کنند. هیچ بازیکنی تا ابد فیکس نیست و بازیکنان حاضر در پرسپولیس باید برای فیکس شدن تلاش کنند و حق ندارند که ضعیف کار کنند. هیچ بازیکنی از نیمکت نشینی خوشحال نیست.

برانکو در مورد پیشنهاد انگلیسی به علیرضا منصوریان و اینکه انگلیس حاضر به ارایه پییشنهاد به یک مربی ایرانی هست یا نه گفت: من در این مورد نمی‌توانم نظر بدهم چون نمی‌دانم پیشنهاد دارد یا نه، همه مربیان در حال کار هستیم و دنبال پیشرفت هستیم و شانس مربیگری در خارج از ایران راحت نیست. مربیان ایرانی قطعا کیفیت خوبی دارند زیرا مربیانی از ایتالیا، آلمان و سوئد و کرواسی و اسکاتلند و صربستان به ایران آمده اند و کار کرده‌اند و به جز کروات‌ها مربیان دیگر اثر قابل توجهی در فوتبال ایران از خودشان نگذاشته‌اند. هنکه آلمانی بوده که کار زیادی نکرده و ایتالیا و آلمان هم مربی داشته اند و شانس هست. بله که منصوریان می‌تواند برود. هر فردی که از انگلیس بیاید آخر مربیگری است؟ بازی تیم های انگلیسی را نگاه می‌کنم و می بنیم که اشتباه می‌کنند و گل می‌خورند اگر منصوریان پیشنهاد داشته باید به این پیشنهاد افتخار کند.

سرمربی پرسپولیس در مورد دروازه‌بان ذخیره گفت: دروازه‌بان خوب و ملی پوش است و تاکنون گل نخورده طبیعی است که بیرانوند دروازه‌بان بهتری است و طبیعی است که لوبانوف از ایران رفت زیرا می‌دانست با حضور بیرانوند شانس بازی نداشت و برای همین از ایران رفت.

ما تیم امید را آنالیز کرده‌ایم و بازیکنان ایرانی و خارجی هم آنالیز می‌کنیم و اینکه بازیکنی بگیریم یا نه بعدا مشخص می‌شود و در نیم فصل سخت می‌توان بازیکن با کیفیت پیدا کرد و برخی نمی‌خواهد.

۱۳۹۵/۷/۱۵

اخبار مرتبط