جویندگان كار یك هفته‌ای كار پیدا می‌كنند

مدیركل دفتر هدایت نیروی كار و كاریابی‌های وزارت كار می‌گوید دلیل اینكه بسیاری از فارغ التحصیلان مدت زمان زیادی را برای پیدا كردن كار مناسب صرف می‌كنند، نداشتن مهارت است، در حالی كه اگر مهارت های فنی و تخصصی لازم را داشته باشند یك هفته‌ای كار پیدا می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار می‌گوید دلیل اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان مدت زمان زیادی را برای پیدا کردن کار مناسب صرف می‌کنند، نداشتن مهارت است، در حالی که اگر مهارت های فنی و تخصصی لازم را داشته باشند یک هفته‌ای کار پیدا می‌کنند.

محمد اکبرنیا اظهار کرد: امروز حجم ورود فارغ‌التحصیلان بیکار نسبت به بیکاران دیپلمه بسیار زیاد است و غالب نگاه ها به سمت مشاغل اداری و پشت میزنشینی است، در صورتی که اگر دانش آموختگان و کارجویان به سلاح مهارت مجهز باشند، حداکثر مدت انتظار آنها برای کار یک هفته است.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی حاضر به فعالیت در هر شغلی نیستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه سرمایه‌گذاری‌ مناسبی در کشور روی اشتغال جوانان صورت نگرفته و باید با اتخاذ سیاست های شایسته این بستر را فراهم کنیم.

اکبرنیا درباره تاثیر برجام بر تحرک بازار کار گفت: انتظار داشتیم با اجرای برجام بخش اعظمی از مشکلات فارغ التحصیلان برطرف شود و با تغییر شرایط سیاسی چشم انداز روشنی از اعزام نیروی کار ایرانی را شاهد باشیم، اما پیش‌بینی‌ها آنطور که باید محقق نشد.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با قطر و امارات، گفت: این تفاهم‌نامه‌ها به دلیل برخی اختلافات سیاسی همچنان در مرحله توافق باقی مانده و اجرایی نشده است که از سرگیری مذاکرات نیازمند بهبود روابط دیپلماتیک است.

وی در مورد کشورهایی که ایران در آنها وابسته کار ندارد، گفت: پیش‌بینی شده این امر با تایید کنسولگری‌های ایران در خارج و یا تایید انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ساماندهی شود.

۱۳۹۵/۸/۱۲

اخبار مرتبط