بان كی مون: همه به توافق هسته‌ای پایبند باشند

دبیركل سازمان ملل تاكید كرد: من معتقدم كه توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 توافقی محكم است و همه باید به آن احترام بگذاریم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: من معتقدم که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 توافقی محکم است و همه باید به آن احترام بگذاریم.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان درباره موضوعات مختلفی که در دوره 10 ساله ریاست او بر سازمان ملل رخ داد، صحبت کرد.

کریستین امانپور، مجری سی‌ان‌ان پیش از آغاز این گفت‌وگو از جنگ سوریه و بحران پناهجویان به عنوان دشوارترین موضوعات این سال‌ها و از توافق تغییرات آب و هوایی پاریس و توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به عنوان موفقیت‌های دوران دبیرکلی بان کی مون نام برد.

بان کی مون ادامه بحران سوریه را به عنوان شکست سازمان ملل و یک شکست جمعی توصیف کرد.

او هم‌چنین در پاسخ به این سوال که ممکن است توافق هسته‌ای موجب برخورد میان دولت جدید آمریکا و سازمان ملل شود، چرا که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور منتخب آمریکا این توافق را بدترین توافق ممکن توصیف کرده و گفته است که شاید برای مذاکره دوباره تلاش کند یا این که از آن خارج شود، گفت: من معتقدم که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 توافقی محکم است و همه باید به آن احترام بگذاریم. من با مقامات ایران درباره این موضوع صحبت کرده‌ام. آن‌ها نیز نسبت به این‌که اخلال یا تغییری در این توافق حاصل شود، نگرانند و در این صورت هیچ‌کس نمی‌داند که آیا دوباره چنین توافقی به دست خواهد آمد یا نه و به‌طور قطع نیز بسیار زمان‌بر خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: بنابراین من از تمام رهبران جهان می‌خواهم که به این توافق پایبند بمانند.

۱۳۹۵/۹/۳

اخبار مرتبط